Tuesday, June 25, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၃)


လူ႔ေဘာင္တစ္ခုုတြင္ ေရြးခ်ယ္ပိုုင္ခြင့္တိုု႔ အထင္အရွား ရွိေနသည့္တိုုင္ေအာင္ ဘာမွ ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိသလိုု ဟန္ေဆာင္တတ္ၾက ပါသည္။ ခ်င့္ႏိုုးဆင္ျခင္ျခင္းကုုိ သံုုးစြဲရမည့္ ေနရာတြင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ လက္မခံဖြယ္ ကိစၥျဖစ္ေနသည့္တိုုင္ မစဥ္းစား မေဝဖန္ဘဲ အမ်ားလုုပ္တာကိုု ေရာေယာင္ လိုုက္နာလက္ခံေသာ အက်င့္စရိုုက္တိုု႔ ျဖစ္ထြန္းတတ္သည္။ ေယ်ဘုုယ်အားျဖင့္ အမ်ားလုုပ္တာကိုု ေရာေယာင္လိုုက္နာေသာ အက်င့္သည္ လက္ရွိတည္ရွိေနေသာ ရိုုးရာအေဆာက္အဦမ်ားကိုု ထိန္းသိမ္းရမည္ဟုု ယူတတ္ေသာ သေဘာလည္း ပါေနတတ္ျပီး ဓေလ့ေဟာင္းမ်ား ႏွင့္ အေလ့အထေဟာင္းမ်ားကိုု  ထက္ျမက္လွေသာ လႊသြားႏွင့္ တိုုက္သလိုု ေမးျမန္းစူးစမ္းတတ္ေသာ သႏၷိဌိက ဥာဏ္အလင္း မ်ိဳးကိုု ဒိုုင္းေထာင္၍ ကာတတ္ၾက ေလ၏။ အေသအခ်ာ ပါပဲ၊ လိင္ကိုုၾကည့္ျပီး ခြဲျခမ္းႏွိမ္ခ်ေလ့ရွိသည့္ လူ႔ေဘာင္တိုု႔တြင္ အမ်ိဳးသမီးတိုု႔ကိုု တန္းတူေနရာမေပးဘဲ ဆက္ဆံမႈမ်ိဳး (ဒါ့ထက္ေတာင္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳး) ကဲ့သိုု႔ေသာ  ရိုုးရာ၏ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ကိစၥမ်ိဳး ၊ သိုု႔မဟုုတ္လည္း (ေရွးရိုုးစဥ္ဆက္ကိုုက ေအာက္တန္းက်တဲ့ လူေတြဟုု) တျခား လူမ်ိဳးစုုမ်ားကိုု ေက်ာႏွိမ္ခြဲျခမ္းမႈမ်ိဳး တိုု႔သည္ ထိုုလူ႔ေဘာင္မ်ိဳးတိုု႔တြင္ သက္ဆုုိးရွည္ ပလႊားႏိုုင္ရျခင္း ၏ အေၾကာင္းရင္းသည္ကား ထိုုလူ႔ေဘာင္မ်ိဳးက လူတိုု႔သည္ အာရုုံတြင္ အေမြရ စြဲထင္ေနေသာ ယံုုၾကည္မႈတိုု႔ကိုု မေမးျမန္း မေစာေၾကာဘဲ ခ်ီးပလက္ခံျခင္းေၾကာင့္ ေပတည္း။ စင္စစ္ အတိတ္၏ မိုုက္မဲေသာ အက်င့္အၾကံမ်ား ႏွင့္ အႏုုမာန စြဲယူထားေသာ အႏွစ္လကၡဏာတိုု႔ ဟူသည္ “ပုု ပုုစာၦေရယ် ေမးရာ၏ ၊ ဝိ ဝိစာေရယ် စူးစမ္းရာ၏” အကၡရာစြဲသံုုး ထုုိႏွစ္လံုုးကိုု ထိုု လူ႔ေဘာင္တိုု႔ သံုုးစြဲ လာလိုုက္ရုုံႏွင့္ပင္ ဗံုုးဗံုုးေျမသိုု႔ ျပိဳလဲရလိမ့္မည္ သာတည္း။ ျပန္လည္ အမွတ္ရထိုုက္္ စေကာင္းသည္မွာ ၁၈၇၄တြင္ ပံုုႏွိပ္ေသာ ဂြ်န္ စတူးဝပ္ ေမးလ္၏ မိန္းမေတြကိုု ႏွိမ္ထားမႈ ျပႆနာ ကိုု မ်ားစြာေသာ သူ႔ ျဗိတိသွ် စာဖတ္ပရိသတ္တိုု႔က သူ၏ မေကာင္းသင္းကြဲ စရိုုက္ကိုု လစ္ေဖာ္ေသာ သက္ေသ အေထာက္အထား ဟုု ယူဆၾကကုုန္၏။ တကယ္မွာလည္း အဲသည္ အခ်ိန္တုုန္းက အဂၤလန္ လူ႔ေဘာင္တြင္ သည္သိုု႔ မိန္းမေတြကိုု ခြဲျခားႏွိမ္ခ်ေသာ ျပႆနာကိုု စိတ္ဝင္စားမႈမွာ အလြန္နဲပါးရကား ထိုုစာအုုပ္သည္ ေမး၏ လက္ရာအားလံုုးတြင္ ထုုတ္ေဝေသာသူ အရူံးေပၚခဲ့ေသာ တစ္ခုုတည္းေသာ စာအုုပ္ေပတည္း
            ဤသိုု႔ ဆိုုခဲ့ေသာ္ျငားလည္းပဲ လူမႈ အႏွစ္လကၡဏာတစ္ခုုကိုု မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ဘဲ လက္ခံမႈသည္ အျမဲဆိုုသလိုု ရုုိးရာသမား ျဖစ္လိုု႔သာ ဆိုုေသာ သေဘာမ်ိဳးခ်ည္းသည္လည္း မဟုုတ္တတ္။ ပိုုဆိုုးဝါးတတ္သည္မွာ အဲသလိုု မစူးစမ္းဘဲ လက္ခံမႈမ်ိဳးက ေနျပီး ‘အႏွစ္လကၡဏာတစ္ရပ္’ ဆိုုသည္ကိုု အေရးအရာ ေပၚလာျပီဟုု အသစ္တဖန္ ဝါးလံုုးထိုး ျပန္ဦးတည္မႈမ်ိဳး၊ ဒိုု႔မွာ ဒိုု႔အေရးသစ္တိုု႔ ေပၚလာျပီဆိုုကာ ဆင္ျခင္မႈကင္းမဲ့စြာႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ျပန္ဦးတည္မႈမ်ိဳးကိုု  “ထြန္းလင္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိျခင္း” ဟုု ညာဝါးျပီး လူေတြကိုု ေရာင္းစားႏိုုင္လာျခင္း တိုု႔သည္လည္း ပါဝင္တတ္ ပါသည္။ ထိုုသိုု႔ေသာ ကိစၥမိ်ဳးသည္ မဟားတရား အၾကမ္းဖက္မႈတိုု႔ကိုု ဆြေပးရာတြင္ ခြန္အားၾကီးသည့္ မိစာၦတန္ခိုုးအား ေပတည္း။ အထက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ၁၉၄၀ ႏွစ္မ်ားက အိႏၵိယတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ဟိႏၵဴ - မူဆလင္ ရုုန္းရင္းဆန္ခတ္ ရန္ပြဲတိုု႔္ ကြ်န္ေတာ္၏ စိတ္ပ်က္စဖြယ္ မွတ္ဥာဏ္တြင္ ထင္လာသည္မွာ — ကေလးငယ္ တစ္ဦး၏ ရူပ္ေထြးေၾကာက္ရြံ႕ေနေသာ မ်က္လံုုးမ်ား အကြဲအျပဲ ႏိုုင္ငံေရးတြင္  လူထုုၾကီးသည္ အံုုလိုုက္က်င္းလိုုက္ကိုု အႏွစ္လကၡဏာ ေရႊ႕ေျပာင္းေစာင္းနင္း သြားမႈမ်ား ။ မ်ားေျမာင္ၾကီးမားလွေသာ လူထုုသည္ အိႏၵိယသား ဟူေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာမွ၊ ကုုန္းေျမမၾကီးသား ဟူေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာမွ၊ အာရွတိုုက္သား ဟူေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာမွ သိုု႔မဟုုတ္လည္း လူမ်ိဳးႏြယ္ လူသားဟူေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာမွ ထိုုလကၡဏာ တိုု႔ကိုု လႊင့္ပစ္လိုုက္ျပီးလွ်င္ — ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဆိုုသလိုု — (အမုုန္းပင့္တင္) သင္းကြဲ  လကၡဏာမ်ား ျဖစ္ေသာ ဟိႏၵဴ ၊ မူဆလင္ ႏွင့္ ဆိ တည္းဟူသည့္ အသိုုင္းအဝိုုင္း အႏွစ္လကၡဏာမ်ား ျဖင့္သာ ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္ ပိုုင္းျခားလာၾကပါသည္။ အဲသည္ ေနာက္ကလိုုက္လာသည့္ လူသတ္ပြဲသည္ကား လူထုုသည္ ထိုမုုန္းတီးရန္ေစာင္ေနေသာ အႏွစ္လကၡဏာတိုု႔ကိုု သြားျပီး ရွာေဖြသြားမိေစရန္ ေသြးထိုုးလႈ႔ံေဆာ္ခံရျခင္း၊ ႏြားအုုပ္ေဝွ႔သလိုု အုုပ္လိုုက္ေဝွ႔လိုုေသာ အေျခခံ တိရစာၦန္အုုပ္စုု အမူအက်င့္မ်ိဳး ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚလာျခင္း တိုု႔ ျဖစ္ျပီး ယင္းသိုု႔ေသာ တိရစာၦန္ အုုပ္စုုစရုုိက္ မင္းမူႏိုုင္ခဲ့ျခင္းမည္သည္ လူထုုသည္ ထိုုသိုု႔ မုုန္းတီးရန္ေစာင္ေနေသာ အတုုအေယာင္ အႏွစ္လကၡဏာတရား တိုု႔ကိုု အစစ္အမွန္ တရားဓမၼ၏ ဂုုဏ္ရည္ = လုုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္သည့္ သႏၷိဌိက စူးစမ္းေဝဖန္မႈ ေအာက္တြင္ထားျပီး စစ္ေမးေစာဒနာျပဳ ရမည္ကိုု မသိပ်က္ကြက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေပတည္း။

စာခ်ပ္။ ။ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔တြင္ တရားဓမၼ၏ သႏၷိဌိက ေဝဖန္စူးစမ္းေသာဂုုဏ္ရည္ကိုု ရာစုုႏွစ္ဝက္နီးပါး စစ္အာဏာရွင္စနစ္က ခ်ိဳးႏွိမ္ခံခဲ့ရျခင္းကိုု သတိခ်ပ္ၾကပါကုုန္။ စစ္အစိုုးရေခတ္တြင္ ေပါက္ခဲ့ေသာ ယေန႔ ျမန္မာဘုုန္းၾကီး ပညာရွိဆိုုသူတိုု႔သည္ ပေဒသရာဇ္ စနစ္ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ႏူိင္းစာၾကည့္လွ်င္ ေယ်ဘုုယ်အားျဖင့္ လြတ္လပ္ေသာ ပညာေရးျဖစ္သည့္ အင္းဝေခတ္က ဗုုဒၶဘာသာ ပညာေရးမ်ိဳးတြင္ ၾကီးျပင္းခဲ့သည့္ ရွင္မဟာသီလဝံသ ၊ ရွင္မဟာရဌသာရ စသည့္ ဆရာေတာ္မ်ား၏ ၾကားနာခဲ့မႈ၊ ၾကံစည္ခဲ့မႈ ၊ေမးျမန္းခဲ့မႈ ၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္ခဲ့မႈ (သုုစိပုုဘာ) အေလ့အက်င့္မ်ိဳးတိုု႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ျခင္း မရွိ ၊ သူတိုု႔သည္ အာဏာရွင္ေခတ္မွာ ေပေခါက္ေခ်ာင္ပိတ္ျပီး အလြတ္မွတ္စာမ်ိဳးကိုုသာ သင္အံခဲ့ရသလိုု အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ စေသာ “အတုုအေယာင္ အႏွစ္လကၡဏာ” မိႈင္းလံုုးတိုု႔ တိုုက္ခံခဲ့ရသည္မွာ အထင္းပါတည္း။
ဟုုတ္ကဲ့၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္သည္ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္ျဖစ္ေပမယ့္လည္း မမိညိဳသည္ “ေတာင္တြင္ျမင္းမိုုရ္ ကြ်ႏုု္ပ္ဆိုုသား” ဟုု လြတ္လပ္စြာ ေၾကြးေက်ာ္ႏိုုင္ခဲ့ပါ၏ ။ ထိုု႔အတူ မမိျဖဴ သည္လည္း သူႏွင့္အျပိဳင္ “ကြ်န္းတြင္ဇဗၺဴ ကြ်ႏုု္ပ္ဟူသား” ဟုု ေသာင္းတုုိက္ကၾကားေစခဲ့သလိုု ရဟန္းသံဃာမ်ားကိုုပါ ဆရာေနရာကေနျပီး စာျပေပးႏိုုင္ခဲ့ပါသည္။ ေဘာက္မဲ့ေၾကာင့္ ကေန႔ဒီမိုုကေရစီေခတ္တြင္ ဘုုန္းၾကီးေခါင္းေဆာင္ဆိုုသူတိုု႔က သဂၤါယနာတင္သလိုု အစည္းအေဝးေတြလုုပ္ျပီး “သည္မိန္းမေတြ လင္ယူမတတ္လိုု႔ သာသနာ ညိႈးႏြမ္းမွာမိုု႔လိုု႔ ေထာင္ခ်ပစ္ရမည္” ဟုု မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကိုု ျပဌာန္းရမည္ ဆိုုျပီး ဗုုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုု လာျပီး ႏွိမ္ေနတာမ်ိုဳးသည္ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနသည္လိုု႔ပင္ မမည္၊ မိမိတိုု႔တြင္ တရားဓမၼ၏ ဂုုဏ္ရည္ကိုု မက်င့္ၾကံမႈ၊ နားမလည္မႈ၊ ဗုုဒၶတရားဆိုုင္ရာ အစစ္အမွန္ အသိတရား ေခါင္းပါးေနမႈကိုု မသူေတာ္သည္ ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္ေဖာ္ေနျခင္း ပါတည္း။
ဗုုဒၶတရားဆိုုင္ရာ အစစ္အမွန္ အသိတရား ေခါင္းပါးေနမႈ ဆိုုတာကိုု ဆိုုပါဦးမည္။ ထိုုသိုု႔ “ဗုုဒၶဘာသာမမ်ား” အတြက္ဟုု ဆိုုကာ ၄င္းတိုု႔၏ ႏွိမ္ခ်ေသးသိမ္ေသာ အျမင္ကိုု အေျချပဳ၍ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ျပဳလိုုသူ ဘုုန္းၾကီး (ဆိုုသူ) တိုု႔သည္ သက်သီဟစေသာ စစ္အစိုုးရက ပံုုသြင္းခဲ့သည့္ ၏သည္မေရြး ၾကက္တူေရြးစာအံ စာေမးပြဲမ်ားကိုုသာ ေအာင္လာတတ္ပါ၏။ ေလ့လာသံုုးသပ္ျပီး ထိုုးထြင္းသင္ယူႏိုုင္မႈဘက္မ်ိဳးမွာမူ လြန္စြာ ခ်ဳိ႔ငဲ့မြဲေတရကား တကယ့္ ဗုုဒၶဘာသာ၏ အစဥ္အလာတြင္ “ဗုုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီး” တိုု႔သည္ မည္သိုု႔ ဘာသာျခား လင္ေယာက်ၤား တိုု႔အေပၚ က်ယ္ဝန္းျမင့္ျမတ္စြာက်င့္ၾကံခဲ့သလဲ ဆိုုတာကိုု ေတြးေခၚစဥ္းစား ေဝဖန္သင္ယူတတ္သူ သာမန္ လူဝတ္ေၾကာင္တိုု႔ ေလာက္မွပင္ နားမလည္တတ္ၾကကုုန္။
ပမာအားျဖင့္ ျပရလွ်င္ ဘုုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ အခါက ေမတၱာအရာတြင္ ဧတဒဂၤဘြဲ႔ရ သာမာဝတီ မင္းသမီးသည္ ဘာသာျခားျဖစ္ေသာ လင္ျဖစ္သူ ဥေတနမင္းျဖင့္ ေပါင္းသင္းပါ၏ ။ ထိုုသိုု႔ ေပါင္းသင္းေပမယ့္လည္း လင္ျဖစ္သူ ဘာသာျခားကိုု ဗုုဒၶကိုု ကိုုးကြယ္ပါဟုု မတိုုက္တြန္းခဲ့။ လင္လည္း သူ ကိုုးကြယ္ခ်င္ေသာသူကိုု ကိုုးကြယ္၊ သူမလည္း သူမ ကိုုးကြယ္လိုုသည့္ ဘုုရားအမႉးရွိသည့္ သံဃာေတာ္တိုု႔ကိုု လြတ္လပ္စြာ ကိုုးကြယ္သည္သာတည္း။ ေနာက္ဆံုုးတြင္ လင္ျဖစ္သူေယာက်ၤားက မလိုုဂုုံးေခ်ာေသာ မယားငယ္ေၾကာင့္ သူမကိုု အျမင္မွားျပီး သူမႏွင့္တကြေသာ ေမာင္းမ ဗုုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးတိုု႔ကိုု သတ္ျဖတ္ရန္ ေလးေတာ္တင္ျပီးပစ္ရာတြင္ ထုုိဗုုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးအားလံုုးသည္ ဗုုဒၶရွင္ေတာ္၏ အဆံုုးအမျဖစ္သည့္ ေမတၱာကိုု မျပတ္ပိုု႔သေသာအားျဖင့္ မွ်ားတိုု႔သည္ ေမတၱာရွင္ အမ်ိဳးသမီးတိုု႔အား မခခဲ့။ ထုုိအံ့ဘြယ္သရဲကိုု ျမင္ေသာအခါ ဥေတနမင္းသည္ သာမာဝတီ ေျခရင္းတြင္ ရွိခိုုးေတာင္းပန္ျပီးလွ်င္ ဗုုဒၶဘာသာသိုု႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ပါ၏ ။ သည္မွာ မွတ္ရန္မွာ ငါတိုု႔ ဗုုဒၶဘာသာသည္ ‘သည္းခံျခင္းျဖင့္သာ’ သာသနာျပဳျခင္း ဆိုုသည္ကိုု အထူး သိမွတ္ေစလိုုပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ ပုုဂၢလိက အဝန္းအဝိုုင္းကိုု ထိပါးေစာ္ကား၍ ဗုုဒၶဘာသာသိုု႔ ကူးေျပာင္းရမည္ဟုု ‘ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈ’ ကိုု က်င့္သံုုးမႈမ်ိဳးသည္ “သြာကၡာေတာ” (ဝါ)
အစအလယ္အဆံုုး ေကာင္းေသာ ျမတ္ေသာ တရားဓမၼ၏ ဂုုဏ္ရည္ျဖင့္သာ တည္ေထာင္ထားသည့္ ဗုုဒၶသာသနာတြင္ ဘယ္ခါမွလည္း မရွိခဲ့၊ဘယ္ခါမွလည္း မရွိႏိုုင္။ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈ အာဏာကိုု သံုုးကာ ဗုုဒၶဘာသာခံခိုုင္းျခင္းသည္ ငါတိုု႔၏ ဗုုဒၶတရားကိုုယ္တိုုင္ကိုုက မေကာင္းညံ့ဖ်င္းလုုိ႔ အဲသလိုု လုုပ္ရတာလား ဆိုုတာကိုု အဲသည္ ဘုုန္းၾကီးညံ့ဖ်င္းေတြကိုု အင္မတန္မွကို ေမးခ်င္စရာ ပါတည္း။ အင္း၊ ေသးသိမ္ည့ံဖ်င္းေသာ ေဒဝဒတ္ဆိုုတာဟာလည္း ျမတ္စြာဘုုရားကဲ့သိုု႔ ေကာင္းမြန္က်ယ္ေျပာေသာ တရားဓမၼ၏  ၾကန္အင္လကၡဏာသက္သက္နဲ႔ သူ႔မွာ မရပ္တည္ႏိုုင္တဲ့အခါ အာဏာရွိတဲ့ ဘုရင္နဲ႔ သြားပလူးရတာ မ်ိဳးေပပဲ ၊ ဟုုတ္ကဲ့ မဟုုတ္လား။
သည္မွာ သည္ဘုုန္းၾကီးေတြက သူတိုု႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုု “ ေဟ့၊ ငါတိုု႔က ဗုုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕  ပုုဂၢလိက အဝန္းအဝိုုုင္းကိုု သည္ေကာင္ေတြ လာျပီး မထိပါးရေလေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖိုု႔ရည္ရြယ္တာ ။ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈဆိုုတာ သည္လိုုေစာင့္ေရွာက္ဖုုိ႔ အတြက္ လုုပ္ရတာ” ဆိုုကာ လံုုးေထြးလီဆည္ျပီး ထပ္ေျပာႏိုုင္ပါသည္။ ဟုုတ္ကဲ့ ၊ ဒါမ်ိဳး ေျပာလာခဲ့လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ျပန္ဆိုုထားေသာ အၾကြင္းမဲ့ လြတ္လပ္ေသာ အေျခခံ ဥပေဒ မွ ႏွစ္ဆယ္ရာစုုေခတ္ ကမာၻၺထိပ္တန္း ဥပေဒေတြးေခၚပညာရွင္ ဟိုုင္းရက္က ဆုုိမိန္႔ခဲ့ေသာ ဂႏၲဝင္ စာသားတစ္ပိုုဒ္ ကိုု ကိုုးကား၍ ကြ်န္ေတာ္ တံုု႔ျပန္ပါရေစ။

“ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈကုုိ လုုံုးဝ ေရွာင္လြဲ၍ရသည္ကား မဟုုတ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကုုိင္မႈကိုု ဟန္႔တားႏိုုင္ရန္ တစ္ခုုတည္းေသာ နည္းလမ္းသည္ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈ ႏွင့္ပင္ ျခိမ္းေျခာက္ထားရေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။ လြတ္လပ္ေသာ လူ႔ေဘာင္တိုု႔သည္ ဤျပႆနာကိုု ေျဖရွင္းၾကသည္မွာ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ပိုုင္ခြင့္ကိုု လက္ဝါးၾကီး အုုပ္ပိုုင္ခြင့္ကိုု ႏိုုင္ငံေတာ္ကိုုသာ အပ္ႏွင္းထားလိုုက္ျပီး အဲသည္ ႏိုုင္ငံေတာ္အာဏာဆိုုသည္ကိုု သီးသန္႔ပုုဂၢိဳလ္တိုု႔၏ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈမွ ကာကြယ္ရန္ လိုုအပ္လာေသာ ကိစၥတိုု႔တြင္သာ က်င့္သံုုးေစရန္ ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္ထားဖိုု႔ (ၾကိဳျပီးေတာက္ေလွ်ာက္) ၾကိဳးပမ္းထားျခင္းျဖင့္ ေပတည္း။ ဤသိုု႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုုင္ဖိုု႔ကိုု ျဖစ္ႏိုုင္ေျခမွာ တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ ယင္းသည္ ႏိုုင္ငံေတာ္ကေနျပီး လူတစ္ဦးခ်င္းက သိျမင္ျပီးေသာ သူ႔တစ္သီး ပုုဂၢလိက စက္ဝန္းကိုု တပါးသူတိုု႔ လာေရာက္မထိပါးေစရန္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း ျဖစ္ျပီး သူ႔တစ္သီး ပုုဂၢလိကစက္ဝန္း ဆိုုသည္ကိုု ကန္႔သတ္ျခင္းမရွိ ဖြင့္ထားေပးျခင္း ေပတည္း။ ထိုုႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္သိရမည္မွာကား လူတစ္ဦးခ်င္း၏ တစ္သီးပုုဂၢလ စက္ဝန္း ဆိုုသည္မွာ ဒါဘဲ ျဖစ္ရမည္ဟုု ႏိုုင္ငံေတာ္မွ သီးသန္႔သတ္မွတ္ေပးျပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းမ်ိဳးမွာ မူကား မဟုုတ္မဟပ္ လုုပ္ရပ္ မုုခ်စင္စစ္ ေပတည္း”

ညိဳထြန္း

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၂)



ပထမအခန္းတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သလိုု ဤစာအုုပ္သည္ လက္ရွိ ထိပ္တုုိက္ရင္ဆိုုင္မႈမ်ားကိုု နားလည္စဥ္းစားႏိုုင္ဖိုု႔ရန္ အသိသညာ အေျခခံစနစ္ေဘာင္ (framework) ကိုု ေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္ ရည္သန္ပါသည္။ လူေတြကိုု တစ္ဖံုုတစ္စားတည္း ခြဲျခားမႈသည္ ယခုု လက္ရွိသိေနၾကေသာ အသိသညာစနစ္ေဘာင္တုုိ႔တြင္ တစ္ခန္းတစ္က႑ မင္းမူေနျပီး ဤသေဘာသည္ ကိစၥတိုု႔ကိုု ပိုုမိုုရူပ္ေထြးေစေသာ အေၾကာင္းရပ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤရူပ္ေထြးမႈသည္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ေနေသာ ကမာၻေျမကိုု မီးေလာင္တိုုက္ထဲ ေမာင္းခ်ေနပါ၏။ သည္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ညြန္ျပမည့္ ျပႆနာသည္ အေနာက္တိုုင္းက လူေတြက တျခား ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုု ဆီမစြတ္ဘဲ ေသးသိမ္စြာ ျမင္လိုုသည့္ အျမင္ၾကမ္း အျမင္ရိုုင္းတိုု႔ထက္ မ်ားစြာ သိမ္ေမြ႔နက္နဲလွလြန္း ပါ၏။ (လူေတြက ဥာဏ္ရွိသည္ ယဥ္ေက်းသည္ မွန္ကန္သည္ဟုု မွတ္ယူၾကေသာ - moral relativism) အေနာက္၏ အျမင္သည္ ဘယ္လိုု ရုုိင္းတတ္သလဲဆိုု အေမရိကန္ စစ္တပ္မွ ထိန္းမရေအာင္ ေျမွာက္ေသာ လက္ဖတင္နင္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ ဝီလ်ံ ဘြိဳင္းကင္း၏ ေျပာပံုုကိုု ၾကည့္ပါ (သင္းက ဆိုုေသာ ငါ့ဘုုရားဟာ သည္ေကာင္ေတြ ဘုုရားထက္ ၾကီးတယ္ ဆိုုတာကိုု ပထမ အခန္းတြင္ ျပန္ရူပါေလ) ။ အဲသလိုု ဦးေႏွာက္မရွိ ပုုစြန္ေခါင္းႏွင့္ ၾကည့္ျမင္ေသာ အျမင္မ်ိဳးတိုု႔ကိုု ကေန႔ကမာၻတြင္ ၾကံဳေတြ႔မိဖိုု႔ရန္ ခက္လွသည္ မဟုုတ္ပါ။
            ဒါမ်ိဳး ဦးေႏွာက္မရွိတာေတြထက္ ပိုုမိုုၾကီးမား၍ ပိုုလည္းေယ်ဘုုယ်က်ေသာ ျပႆနာ တစ္ခုုကိုု ငါတိုု႔ျမင္ရမည္မွာ (လူေတြကိုု လူဆိုုးငေပြးဆိုုျပီး ေျဗာင္ကင္ပြန္းတပ္ေနျခင္း မရွိသည့္တိုုင္ေအာင္) လူေတြကိုု ဘာသာေရး အမွတ္လကၡဏာျဖင့္သာ တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္း ပိုုင္းျဖတ္ၾကည့္ျမင္ရာမွ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည့္ အက်ိဳးဆက္တိုု႔ကိုု ျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥသည္ မ်က္ေမွာက္ကမာၻတြင္ ေပၚထြန္းလာေသာ ကမာၻလံုုးဆိုုင္ရာ မဟားတရားလုုပ္မႈ ႏွင့္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒတိုု႔၏ သဘာဝ ႏွင့္ ေရႊ႕လ်ားလည္ပတ္ေနပံုုကိုု နားလည္ဖိုု႔ရန္ အသည္းအသန္ အေရးပါသည့္ အမွတ္ေနရာ ျဖစ္ပါ၏။ ကမာၻၾကီးကိုု ဘာသာေရးလကၡဏာတိုု႔ျဖင့္ တံတိုုင္းထရံကာျပီး အုုပ္စုုခြဲျခားျခင္းသည္ ကမာၻအႏွံ႔အျပားမွာ ရွိသည့္ လူေတြႏွင့္ ၄င္းတိုု႔ၾကား ရွိသည့္ စံုုလင္ၾကြယ္ဝေသာ ႏြယ္ဆက္မႈမ်ားကိုု အလြန္တရာ ခြ်တ္ေခ်ာ္လြဲမွားစြာ နားလည္ေနျခင္း ျဖစ္ရုုံသာမက ယင္းသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုု ၄င္း၏ သီးသီးသန္႔သန္႔  လကၡဏာတစ္မ်ိဳးတည္းကိုုသာ ထင္းကြက္ျပီး ျမင္ေနတာျဖစ္ျပီးလွ်င္ ထိုုသူတစ္ဦးတြင္ ရွိေသာ အျခား အေရးပါသည့္ လကၡဏာ အေရးအရာ မွန္သမွ်ကိုု အျပီးဝကြက္ ပစ္ပယ္ထားျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
            အစၥလမ္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒကိုု ကိုုင္တြယ္ဖုုိ႔ ၾကိဳးစားၾကရာတြင္ မူဆလင္တစ္ဦး ျဖစ္ျခင္းသည္ ထိပ္တိုုက္ရင္ဆိုုင္လိုုေသာ စစ္ေသြးၾကြဝါဒကိုု ကိုုင္စြဲထားရန္ ေတာင္းဆိုုထားပါသလား ဆိုုတာႏွင့္ စပ္ျပီး စကားျငင္းခံုုပြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။ သိုု႔မဟုုတ္လည္း မ်ားစြာေသာ ကမာၻ႔ေခါင္းေဆာင္တိုု႔က ေႏြးေထြး ― စိတ္အားတက္ၾကြဖြယ္ရာ  ျငင္းျပဳသလိုုပင္ “မူဆလင္ အစစ္အမွန္” တစ္ဦးသည္ သည္းညွင္းခံေသာသူ ျဖစ္သည္ ဆိုုတာမ်ိဳးလည္း တင္ျပၾကပါသည္။ အစၥလမ္လိုု႔ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မျဖစ္မေန ထိပ္တိုုက္ရင္ဆိုုင္ရမည္ ဟူျပီး ဖတ္ရူဘာသာျပန္ေနျခင္း မ်ိဳးကိုု ျငင္းပယ္ျခင္းသည္ မုုခ် သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္ သလိုု ကေန႔လိုုမ်ိဳး အခ်ိန္အခါတြင္ အင္မတန္ အေရးၾကီးေသာ ကိစၥလည္း ျဖစ္ျပီး သည္အေရးကိစၥမ်ိဳးအတြက္ အထူးသျဖင့္ တိုုနီဘလဲ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ခ်ီးမြမ္းၾသဘာေပးဖိုု႔ရန္ ထိုုက္တန္ပါေပ၏ ။ သိုု႔ေသာ္ ဘလဲက ခဏခဏ ကိုုးကားသည့္ “အစၥလမ္၏ အလယ္အလတ္ သေဘာထား ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေနေသာ စစ္မွန္သည့္ အသံ” ဆိုုေသာ သေဘာမ်ိဳးကိုုေတာ့ ငါတုုိ႔ ေမးခြန္း ထုုတ္ရမည္မွာ ―  မူဆလင္ အစစ္အမွန္ ဆိုုတာကိုု ထိပ္တိုုက္ရင္ဆိုုင္ျခင္း ႏွင့္ သည္းညွင္းခံျခင္း စသည့္ လူမႈေရး ႏွင့္ ႏိုုင္ငံေရးရာ ကိစၥတိုု႔တြင္ လာျပီး ပိုုင္းျခားသတ္မွတ္လိုု႔ရသလား ဆိုုတာႏွင့္ ငါတိုု႔ေရွ႕တြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သလိုု သမိုုင္းတြင္လာသည့္ မူဆလင္ေပါင္းစံုုတိုု႔၏ မတူကြဲျပားသည့္ က်င့္ၾကံျပဳမူဟန္မ်ားကိုု ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ― အဲသလိုု သတ္မွတ္ဖိုု႔ တကယ္ေကာ လုုိပါသလား ၊ ဤသိုု႔ ပိုုင္းျခားသတ္မွတ္လိုု႔ေကာ လံုုးဝ ရလိုု႔လား ဆိုုတာကိုု ေပတည္း။
            အဟုုတ္အေသအခ်ာ ပါပဲ၊ သြင္ျပင္လကၡဏာ တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္းကိုုသာ စြဲယူေနေသာ အသိတရားဆိုုင္ရာ ျပႆနာသည္ မူဆလင္တိုု႔ကိုုသာ ရည္ညႊန္းမတၱျဖစ္ေသာ ျပႆနာ သီးသန္႔ထူးျခား မဟုုတ္ပါ။ ၄င္း အသိတရား ျပႆနာသည္ ခရစ္ယာန္၊ ဂ်ဳး ၊ ဟိႏၵဴ ႏွင့္ ဆိ စေသာ ဘာသာတရား သက္ဝင္ယံုုၾကည္သူ လူမ်ိဳးစံုု၏ ႏိုုင္ငံေရးအျမင္ ႏွင့္ လူမႈေရးပိုုင္းဆုုိင္ရာ ပိုုင္းျဖတ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုု မွန္ကန္စြာ နားလည္ဖိုု႔ရန္ ၾကီးမားစြာ ဖံုုးအုုပ္ထားေသာ အယူအစြဲ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသိုု႔ေသာ (ဇာတ္တူသား) အယူအစြဲ တစ္ခုုတည္းေပၚ မူတည္ျပီး သိျမင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဟုု ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္ ညႊန္းဆုုိသူတိုု႔သည္ (သိုု႔မဟုုတ္လည္း မီဒီယာတုုိ႔မွ ေျမွာက္ပင့္ခံရသူတိုု႔သည္) ငါ့ရဲ႕ “တိရစာၱန္အုုပ္” အတြက္ ငါသည္ ေျပာေရးဆိုုခြင့္ရွိသူ ျဖစ္သည္ဟုု ေၾကာ္ျငာေမာင္းလည္ျခင္းတိုု႔သည္ ျဖစ္ေပါက္လာကုုန္ၾက၏ ။ သည္လိုု တစ္ဇာတ္တူသား တစ္ဖံုုတစ္စားခ်ည္းတည္း ဟုု ခြဲျခမ္းၾကည့္ျမင္ေသာ အသိေၾကာင့္ ဘာသာေရး အသီးသီးတြင္  အာဏာကိုု အဆင့္ဆင့္ ေက်ာက္တိုုင္ပမာ ေကသရာသိုု႔ မိုုးမတ္စိုုက္ထူသူတိုု႔၏  အမိန္႔ေပးေသာ အသံမ်ိဳးသည္ က်ယ္ေလာင္လာတတ္သလိုု တစ္ျခားေသာ လူ႔ဘဝမ်က္ႏွာစာတိုု႔သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုုင္းစာလွ်င္ ေသးသိမ္သည့္ သဖြယ္ ၊ အေရးလုုပ္ဖြယ္ မလိုုသည့္သဖြယ္ ျဖစ္ပ်က္လာကုုန္ၾက ေပသည္။
            ကေန႔တြင္ စိုုးရိမ္ၾကသလိုု ― အံအားလည္းသင့္ၾကသည့္ အခ်က္မွာ ကမာၻၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းတည္ျငိမ္ရန္ ဆိုုျပီး အေနာက္ကမာၻသည္ မူဆလင္ ဘာသာေရးအုုပ္စုုတိုု႔ ႏွင့္ ခရစ္ယာန္မဟုုတ္ေသာ ဘာသာေရးအုုပ္စုုတိုု႔၏ ေခါင္းေဆာင္ဆိုုသူ တိုု႔ကိုု အျပန္အလွန္ စကားေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ဆြဲသြင္းပါဝင္လာေစေပမယ့္လည္း ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ ဝါဒ ႏွင့္ စစ္ေသြးၾကြ လူခန္႔အပ္မႈ တိုု႔သည္ ယင္းအေနာက္ႏုုိင္ငံတိုု႔တြင္ သာျပီးေတာ့ေတာင္ ဆိုုးလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဟုုတ္ပါ၏ ၊ ဤသည္မွာ အဆန္းတက်ယ္ ျဖစ္ျပီး ေပၚေပါက္လာတာ မဟုုတ္ပါ။ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ဆိုုသူတိုု႔ႏွင့္ ဘုုန္းၾကီးမ်ားကိုု ႏိုုင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကိုု ေထာက္ခံရန္ ႏွင့္ ေနာင္ျပီး  လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ ႏိုုင္ငံေရးရာ လူမႈေရးရာ သေဘာထားေတြႏွင့္ ကိုုက္ညီရန္ဆိုုျပီး ဘာသာတရားဆိုုတာကိုု ျပန္လည္ သတ္မွတ္ဖြင့္ဆိုုရန္ ၾကိဳးပမ္းေနျခင္းသည္ လူေတြမွာရွိေသာ ဘာသာေရး ႏွင့္ မဆိုုင္သည့္ တန္ဖိုုးမ်ား၏ ထင္ရွား အေရးပါပံုု ႏွင့္ ယင္း တန္ဖိုုးမ်ားသည္ ေလ်ာက္ပတ္သလိုု သူ႔ အပိုုင္းက႑ႏွင့္သူ ရွိေၾကာင္းတိုု႔ကိုု ေသးသိမ္ေစျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
            ဗလီဆရာ ႏွင့္ သင္းအုုပ္ဆရာေတြကိုု ၄င္းတိုု႔ ႏွီးရင္းသည့္ ဘာသာေရးေလာက၏ အျပင္ဘက္ကမာၻတြင္ တစ္ခန္းတစ္က႑ ပါဝင္ကျပေစျခင္းသည္ ဗလီေတြ ႏွင့္ ဘုုရားေက်ာင္းေတြမွာ ေဟာေျပာပံုုေတြကိုု အက်ိဳးျခားနား သက္ေရာက္မႈ တစ္စံုုတစ္ရာ ရွိႏိုုင္ပါသည္။ သိုု႔ေပမယ့္ သည္လိုုမိ်ဳး လုုပ္တာဟာ သေဘာသဘာဝကိုုက ႏိုုင္ငံေရး ႏွင့္ လူမႈေရးျဖစ္သည့္ ျပႆနာမ်ားကိုု မူဆလင္ဘာသာဝင္ ျပည္သူလူထုုမွ အရပ္ဘက္ဆိုုင္ရာ စဦးေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျဖင့္ သူတိုု႔ကိုုယ္တိုုင္ (အမ်ားသူငါတိုု႔ႏွင့္တကြ) ေရႊ႕လ်ား ေျဖရွင္းလိုုေသာ သေဘာကိုု ေသးသိမ္ႏူတ္နယ္ ေစပါ၏ ။ ေနာက္ထပ္လည္း ဤသိုု႔ ဘာသာေရးဆရာေတြကိုု ပြဲေတြလုုပ္ေပးျပီး အားေပးအားေျမွာက္လုုပ္ျခင္းသည္ ထိုု မတူညီေသာ ဘာသာတရားတိုု႔မွာ ရွိသည့္ လူအေပါင္းကိုု ပိုုမိုုေဝးကြာသြားေစေသာ အာရုုံမ်ိဳးကိုု ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ မည္သိိုု႔နည္းဟူမူ ထိုုလူအေပါင္းတိုု႔၏ သီးသန္႔ ထင္ရွားကြဲျပားသည့္ ဘာသာတရား အမွတ္လကၡဏာတိုု႔သည္သာလွ်င္  ေပၚလြင္လာေစတတ္ျပီး ထိုုသူတိုု႔၏ ဘာသာေရးမဟုုတ္သည့္ လူမႈကိစၥလကၡဏာ အဝဝကိုု (ဥပမာအားျဖင့္ တစ္ႏုုိင္ငံတည္းသား ျဖစ္ျခင္း၊ တစ္ျမိဳ႔တည္းသား ျဖစ္ျခင္း၊ တစ္စကားတည္းကိုုပဲ ေျပာသူျဖစ္ျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကိုု မၾကိဳက္တာကေတာ့ အတူျဖစ္ျခင္း၊ ေအးျမတ္သူကိုု သေဘာက်တာကေတာ့ အတူျဖစ္ျခင္း စသည္ကိုု) ကြယ္ကာ၍ ထားတတ္ပါသည္။ စင္စစ္ ဘာသာေရး မဟုုတ္သည့္ ထိုု အျခား လူမႈသြင္ျပင္လကၡဏာ ေပါင္းစံုုတိုု႔သည္ လူ႔ေဘာင္တစ္ခုုတြင္ လူတိုု႔အား သေဘာညီမွ် ရွိေစမႈကိုု ပိုုမိုု၍ ေဆာင္ၾကဥ္းႏိုုင္အားပါ၏ ။ မူဆလင္ျဖစ္သည့္ ျဗိတိသွ် ႏိုုင္ငံသားတစ္ဦးသည္ သူ႔ လူတစ္ဦးခ်င္းကိုု မေတာ္မတရားလုုပ္လာမႈတိုု႔မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခံရရန္ အေရးကိုု ေၾကာင့္ၾကေသာအားျဖင့္ ႏိုုင္ငံေတာ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ၾကီး တိုုနီဘလဲ ႏွင့္ စကားေျပာခ်င္ပါေသာ္လည္း ထိုုဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ၾကီး တိုုနီဘလဲသည္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဆိုုသူေတြနဲ႔ပဲ စကားေျပာရန္ သီးသန္႔တိပ စိတ္အားထက္သန္ ေနခဲ့ပါေသာ္ ထိုုမူဆလင္ျပည္သူသည္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ကိုု အေၾကာင္းၾကားရန္ ေခါင္းေဆာင္ဆုုိသူ မူဆလင္ ဗလီဆရာေတြကိုု အားကိုုးအားထား လုုပ္ေနရပါမည္ေလာ။

စာခ်ပ္။ ။ မူဆလင္ ေနရာမွာ ဗုုဒၶဘာသာ၊ ဗလီဆရာ ေနရာမွာ ဘုုန္းၾကီးဟုု ျမန္မာျပည္ လက္ရွိျပႆနာ ႏွင့္ အစားထုုိးျပီး ျမင္တတ္ပါေလ။ စင္စစ္ လူမႈေရး ႏွင့္ ႏိုုင္ငံေရး ျပႆနာတိုု႔ ဆိုုသည္မွာ လူ႔ဘဝ လူမႈလူေဘာင္၏ ျပႆနာသာ ျဖစ္၏ ။ ဘုုန္းၾကီး၏ ျပႆနာ မဟုုတ္။ ဘုုန္းၾကီးဆိုုသည္မွာ ေယ်ဘုုယ်အားျဖင့္ လူမႈ လူ႔ေဘာင္ဘဝ ဆိုုတာမ်ိဳးကိုု ရုုန္းကန္လႈပ္ရွားခဲ့ေသာ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳမ်ိဳး ၊ ခံစားတတ္မႈမ်ိဳး ႏွင္ ့ေနာင္ျပီး နားလည္တတ္ျခင္းမ်ိဳး ရွိသည္ မဟုုတ္ ။ ကိုုယ္ေတာ္တိုု႔တြင္ ထိုုကိစၥတိုု႔ႏွင့္စပ္၍ စာသေဘာ ေလ့လာမႈအားေၾကာင့္ သုုတမယဥာဏ္ တမူကား ရွိႏိုုင္ပါ၏ ။ သုုိ႔ေသာ္ တကယ့္ လူ႔ဘဝတြင္ က်င္လည္က်က္စားျဖတ္သန္းရသည့္ လူဝတ္ေၾကာင္ ျပည္သူတစ္ဦးခ်င္းတိုု႔၏ ကိုုယ္တုုိင္ကိုုယ္က် ရင္ဆုုိင္ရေသာ လူမႈဘဝ အေတြ႔အၾကံဳမွ လာေသာ ျပႆနာ၏ အတိမ္အနက္ကိုု ထြင္းေဖာက္ျမင္ႏိုုင္ေသာ ဝိဇၹာမယဥာဏ္၊ ထိုု႔ထက္ အခက္အခဲတိုု႔ကိုု လက္ေတြ႔စြမ္းေဆာင္ ေက်ာ္လႊားႏိုုင္ရန္ ၾကပ္ၾကပ္တည္းတည္း ၾကံစည္ရေသာ စိႏာၱမယဥာဏ္မ်ိဳးသည္ကား ထိုုကိုုယ္ေတာ္တိုု႔တြင္ မရွိႏိုုင္ ။ ထိုု႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝ လူ႔ေဘာင္၏ “ႏိုုင္ငံေရးရာ ၊လူမႈေရးရာ ျပႆနာေတြကိုု ကိုုယ္ေတာ္တိုု႔ ပါဝင္ဦးေဆာင္ ေျဖရွင္းပါ” ဆိုုေသာ မူဝါဒမ်ိဳးသည္ လံုုးဝလြဲမွားေသာ မူဝါဒျဖစ္သည့္ အျပင္ ယင္းသိုု႔ ဘာသာေရးအာဏာကိုု လူမႈကိစၥတိုု႔တြင္ ေရွ႕ကိုု ပြဲထုုတ္လာျခင္းသည္ ျပခဲ့သလိုု ေပါၾကြယ္စံုုလင္ေသာ လူမႈလကၡဏာ မ်ားစြာ၏ ျဖည့္ပါဝင္မႈကိုု တံခါးဟင္းလင္းဖြင့္လွစ္ထားေသာ လူ႔ေဘာင္ (Open Society) ျမန္မာျပည္တြင္ ေပၚထြန္းဖိုု႔ရာ အေရးကိစၥကိုု ေသးသိမ္နိမ့္က် ေစျခင္းေပတည္း။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုု ၏ လြတ္လပ္ေရးေၾကျငာစာတမ္းရွင္ ေသာမတ္ ဂ်က္ဖာဆန္က သည္သိုု႔ ခ်ိဳ႔ယြင္းက်ဥ္းေျမာင္းေသာ အယူအဆႏွင့္ စပ္၍ ေျပာခဲ့သည္မွာ

“သမိုုင္းဟူသည္တြင္ ငါယံုုၾကည္မိသည္မွာကား ဘုုန္းၾကီးစီးသည့္ လူထုုဟူသည္ လြတ္လပ္ေသာ အရပ္သားအစိုုးရကိုု ထိန္းသိမ္းထားႏိုုင္သည့္ ဥပမာဟူ၍ လံုုးဝမရွိ ။ ဘုုန္းၾကီးစီးသည့္ လူ႔ေဘာင္မ်ိဳးကိုု လုုိခ်င္ျခင္းသည္  မိုုက္မဲပိတ္ဖံုုးသည့္ အနိမ့္က်ဆံုုး အသိတရား၏ လကၡဏာမ်ိဳးျဖစ္သလိုု ဒါမ်ိဳး အမိုုက္တရား ထြန္းကားသည့္ ႏိုုင္ငံသည္ အရပ္ဖက္္ေခါင္းေဆာင္ တိုု႔မွေရာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တိုု႔ပါမက်န္ သူ႔တိုု႔ စီးပြားအျမတ္ထြက္ရဖိုု႔သာ လုုိက္ရွာေနမည့္ လူ႔ေဘာင္မ်ိဳးေပတည္း”

ညိဳထြန္း

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၁)



ပမာအားျဖင့္ အင္ဒိုုနီးရွားကိုု လုုပ္ၾကံလာေသာ ရွာရီရာျပဳျခင္း (အစၥလမ္ ဓမၼသတ္ ရွာရီရာက်မ္းမွ က်င့္ထံုုးတိုု႔ကိုု လူမႈ ဥပေဒအျဖစ္ က်င့္သံုုးျခင္း) ကိုု အင္ဒိုုနီးရွား မူဆလင္ ဘာသာေရးပညာရွင္ ဆီရဖိ အန္ဝါက သတိေပး ေဖာ္ျပရာတြင္ ဤလုုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ ဘာသာေရးက်င့္ထံုုးကိုု ျပန္႔ပြားဖိုု႔ရာ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရိုုးရိုုး ဟုု ယူဆ၍ မရ၊ ၄င္းလုုပ္ရပ္သည္ ခက္ထန္ရန္လိုုေသာ လူမႈေရး၊ႏုုိင္ငံေရး ရူေဒါင့္တစ္ခုုကိုု အစဥ္အလာတြင္ သည္းညွင္းခံမႈကိုု က်င့္သံုုးသလိုု ယဥ္ေက်းမႈတိုု႔ ၾကြယ္ဝစံုုလင္သည့္ ဤႏိုုင္ငံတြင္ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေစရန္ တိက်စြာ ၾကံစည္ျခင္း ျဖစ္သည္ ။ အလားတူ ကိစၥမ်ိဳးကိုု ႏိုုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေတြ႔ရရာ ယင္းတိုု႔ထဲမွ တစ္ႏိုုင္ငံမွာ မေလးရွား ျဖစ္ျပီး သမိုုင္းအားျဖင့္ ဤႏိုုင္ငံသည္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးစံုု ႏွင့္ အလွမ္းက်ယ္သည့္ ႏိုုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္တိုု႔ ေပါၾကြယ္ခဲ့သည့္တိုုင္ အစၥလမ္အမည္ကိုု သံုုး၍ ထိပ္တုုိက္ရင္ဆိုု္င္မႈကိုု လုုိလားေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိုဳး ျဖစ္ထြန္းလာေအာင္ တဟုုန္ထိုုး ျမွင့္တင္ေပးမႈတိုု႔ ေပါက္ပ်က္လာခဲ့ပါသည္။ ဤသိုု႔ ႏိုုင္ငံေရး အစြန္းေရာက္ ကိစၥတိုု႔ကိုု ငါတိုု႔တေတြ ခုုခံရမည့္ အေရးတြင္ ဦးစြာ ထင္ရွားသိျမင္ရမည့္ အေျခခံအခ်က္မွာ ယင္းႏိုုင္ငံေရး က်ားကြက္တိုု႔သည္ (အင္ဒုုိနီးရွား ႏွင့္ မေလးရွား ကိစၥတိုု႔တြင္) အစၥလမ္ဘာသာ ဟူေသာ အမွတ္လကၡဏာကိုု ခုုတံုုးလုုပ္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ထိုုသိုု႔ ခုုတံုုးလုုပ္ျခင္းသည္ ရင္ဆုုိင္မႈ ပဋိပကၡတိုု႔ ျဖစ္ပြားလာေအာင္ အစီအစဥ္တက် ၾကံစည္စုုစည္းေသာ လုုပ္ရပ္တိုု႔တြင္ ၾကီးမားေသာ အစိတ္အပိုုင္း ျဖစ္ေနသည္ ဆိုုသည္ကိုု ေပတည္း။

စာခ်ပ္။ ။ ထိုု႔အတူသာပင္ ျမန္မာျပည္က ၉၆၉ လမ္းစဥ္တိုု႔ ဟူသည္မွာလည္း ဘာသာေရး လမ္းစဥ္ လံုုးဝ မဟုုတ္။ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ၾကည့္တတ္ဖိုု႔ လိုုသည္မွာ  ရန္လိုုခက္ထန္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုု ျမန္မာျပည္တြင္ ေပၚေပါက္လာေစရန္ တိတိပပထားရွိျပီး အလားတူ လုုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ၉၆၉ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေစတနာမ်ိဳးကိုု ျဖစ္၏။ လြန္ေလျပီးေသာ အမရပူရျမိဳ႕  မဟာဂႏၶာရုုံ ဆရာေတာ္ဘုုရားၾကီး ရွင္ဇနကာဘိဝံသက ၄င္း၏ ေထရုုပတၱိတြင္ ေရးသားခဲ့သည္မွာ “ ဒိုု႔ျမန္မာေတြ ဘာသာေရးအသိ မိုုက္မဲႏုုံနဲ႔တာဟာ ဘုုရားပင္လည္း ထင္ရွားရွိလ်က္ ဆင္းတုုဖ်က္တယ္။ တရားပင္လည္း ထင္ရွားရွိလ်က္ က်မ္းဂန္ဖ်က္တယ္။ သံဃာပင္လည္း ထင္ရွားရွိလ်က္ ဘုုန္းၾကီးဖ်က္တယ္” ။  အတုုအေယာင္ အမွတ္လကၡဏာ တိုု႔မည္သည္ စစ္မွန္ေသာ (ပရမတၱ) ဘုုရား၊ တရား၊ သံဃာတုုိ႔ကိုု ကိုုယ္စားမျပဳ။ ထို မစစ္မွန္သည့္ အမွတ္လကၡဏာတိုု႔သည္ နဂိုုကတည္းက တရားဓမၼ၏ အမြန္ျမတ္ဆံုုး ဂုုဏ္ရည္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ သႏၷိဌိက (အဖန္တလဲလဲ ခ်င့္ႏိုုးစူးစမ္း ေဝဖန္အပ္ျခင္း) စသည့္ ဂုုဏ္ရည္မ်ိဳးကိုု ပိတ္ဖံုုးကာထားတတ္ပါ၏။ ျပခဲ့သည့္ မေကာင္းေသာ ေစတနာမ်ိဳးကိုု တိတိက်က်ထားရွိျပီး ျဖန္႔ျဖဳးျပန္႔ပြားေစသည့္ ၉၆၉  လိုု အမွတ္လကၡဏာမ်ိဳးမူကား ဆုုိဖြယ္ရာ မရွိ။ ကိုုးကြယ္ရန္လည္း မဟုုတ္၊ ကာကြယ္ရန္လည္း မဟုုတ္။ အထူးသိမွတ္အပ္သည့္ သေဘာမွာ ေလာကသံုုးပါး၏ အထြတ္ျဖစ္သည့္ ဘုုရား၊တရား၊သံဃာ အစစ္အမွန္တိုု႔၏ အျမတ္ဆံုုးေသာဂုုဏ္ရည္တိုု႔ ဟူသည္ မည္သိုု႔ေသာ ဘာသာေရး အမွတ္လကၡဏာကမွ စိုုးစဥ္းမွ်ပင္ ကိုုယ္စားမျပဳႏိုုင္ေၾကာင္း ဆုုိသည္ကိုု ေပတည္း။

ဝီရသူက ေျပာေသာ အင္ဒုုိနီးရွား ႏွင့္ မေလးရွားတိုု႔ သည္လိုု သူတိုု႔ အစၥလမ္ဘာသာတရားအတြက္လုုပ္လိုု႔ တံုု႔ျပန္တဲ့ အေနနဲ႔ ငါလည္း လိုုက္လုုပ္တယ္ ဆိုုေသာ ပရိယာယ္၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဖံုုးအုုပ္ထားေသာ ႏိုုင္ငံေရး လက္မည္းၾကီးကိုု ျမင္တတ္ပါေလ။ တကယ္ကေတာ့
တံုု႔ျပန္ ေသာ အေနျဖင့္ လိုုက္လုုပ္ျခင္း မဟုုတ္၊ ယင္းႏိုုင္ငံတိုု႔တြင္ ျပဆိုုခဲ့သလိုု ဘာသာေရးကိုု ႏိုုင္ငံေရးက်ားကြက္ထဲ ဝင္လာေအာင္ တုုပျပီး ဖန္တီး လိုုက္လုုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏ ။ ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ယင္းႏိုုင္ငံတိုု႔၏ အေသးစိတ္ေသာ အတြင္းက်က် ႏုုိင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္သေဘာတိုု႔ကိုု ယခုုေလးတင္ကမွ ေထာင္မွ လြတ္လာသလိုု ေလာကီဖက္ ပညာအရည္အခ်င္းအားျဖင့္ အင္မတန္အားနည္းေသာ ဤသူသည္ ဘယ္လိုုမ်ိဳး ဖတ္မွတ္သိရွိပါ သနည္း။ ႏိုုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ သီအိုုရီ စာေပမ်ိဳး ဆိုုသည္မွာ အဂၤလိပ္စာ အေတာ္အတန္ေကာင္းသူ တိုု႔ပင္ အေတာ္အတန္ အားစိုုက္ဖတ္ရေသာ ကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္ပါ၏ ။ ျပီး ႏိုုင္ငံငယ္မ်ား ျဖစ္ေသာ မေလးရွား ႏွင့္ အင္ဒိုုနီးရွားတိုု႔မွ ႏိုုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ ဆိုုသည္မွာ ယင္းႏိုုင္ငံတိုု႔၏ အေပၚယံကိစၥေတြသည္ပင္ ကမာၻၺမီဒီယာေတြမွာ တခမ္းတနား ေပၚျပဳလာျဖစ္ျပီး ပါေနတာမ်ိဳးလည္း မဟုုတ္။ ဒါကိုု ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သည္ဇာတ္လမ္းတြင္ ဝီရသူကိုု ေနာက္ကြယ္တြင္ ပံ့ပိုုးထားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိျဖင့္ ၾကံေဆာင္ထားသည့္ မိစာၦပညာရွင္ တစ္ဦး (သိုု႔မဟုုတ္) အုုပ္စုုလိုုက္ ေနာက္မွာရွိေၾကာင္းကိုု ခန္႔မွန္း၍ ရေလာက္ပါသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၉၆၉  ဟူသည္မွာ အင္ဒိုုနီးရွား ႏွင့္ မေလးရွားမွ ႏိုုင္ငံေရးစစ္တုုရင္ကြက္ကိုု တုုပျပီး ထိုုစစ္တုုရင္ ကစားကြက္မ်ိဳးကိုု ျမန္မာျပည္တြင္ ကစား၍ ရေစရန္ ေငြေၾကးအင္အားေတာင့္တင္းေသာ ႏိုုင္ငံေရး အင္အားစုုတစ္စုုမွ အကြက္က်က် လုုပ္ေဆာင္ဖန္တီးေနျခင္းသာတည္း။ ထိုုျဖစ္စဥ္ကိုု ေနာက္ကြယ္က လုုပ္ၾကံသူတုုိ႔၏ မူလ မဟာဗ်ဳဟာတြင္ ရွိသည့္ ေစတနာမူကား သင္းကြဲအုုပ္စုု အမုုန္းတရား ျဖစ္ထြန္းေရးေခါင္းေဆာင္ ဝီရသူကဲ့သိုု႔ အစၥလမ္ ဘာသာကိုု တံုု႔ျပန္ျခင္း မဟုုတ္ေရးခ် မဟုုတ္ႏိုုင္ပါသတည္း။

ညိဳထြန္း။ ။ ေခါင္းစည္းနာမည္ကိုု ေန႔သစ္မီဒီယာ http://www.naytthit.info မွ ပံ့ပိုုးပါသည္။