Saturday, September 21, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၁၀)




ေသခ်ာလြန္းပါ၏၊ တျခားေသာသူတိုု႔က ငါတိုု႔ကိုု ပိုုင္းျခားသတ္မွတ္ထားေသာ ပံုုစံသည္ တိုု႔ကိုုယ္တိုု႔ ျမင္မိေသာ ပံုုစံႏွင့္  ျခားနားတတ္သည္ကိုု ငါတိုု႔ သတိမမူမိတတ္ၾက ။ အီတလီ ပံုုျပင္ေဟာင္း တစ္ပုုဒ္တြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သင္ခန္းစာ တစ္ခုုကိုု ေတြ႔မိပါရဲ႕  ၁၉၂၀ ႏွစ္မ်ားက ဖက္ဆစ္ႏိုုင္ငံေရးသည္ အီတလီ ႏိုုင္ငံအဝွမ္း အုုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း လူထုုေထာက္ခံမႈကိုု ရယူ အရွိန္ေကာင္းလာေလရာ ဖက္ဆစ္ပါတီအတြက္ လူစုုေဆာင္းေသာ ႏုုိင္ငံေရး အရာရွိသည္ ေတာသား ဆိုုရွယ္လစ္တစ္ဦးႏွင့္ ထိုုေတာသားသည္ ဆိုုရွယ္လစ္ပါတီ အစား ဖက္ဆစ္ပါတီကိုုသာ ပူးေပါင္းပါဝင္သင့္ေၾကာင္း သူတိုု႔ႏွစ္ဦး ျငင္းခံုုၾကေလ၏ ။ “က်ဳပ္ေတာ့ျဖင့္” ဖက္ဆစ္ပါတီဝင္ အေလာင္းအလ်ာ ျဖစ္လာႏိုုင္ေသာ ေတာသားက ဆုုိေလ၏  “နင့္ပါတီထဲ မဝင္ႏိုုင္ေပါင္။ က်ဳပ္အေဖသည္ ဆုုိရွယ္လစ္ ။ က်ဳပ္အဘိုုးသည္လည္း ဆိုုရွယ္လစ္ ။ ေမးေနဖိုု႔ေတာင္ မလိုု။ ဖက္ဆစ္ပါတီထဲ က်ဳပ္ဝင္မွာ မဟုုတ္” ဟုု  ျငင္းဆန္ေလရာ ဖက္ဆစ္သမားခန္႔ အရာရွိက “ကလိုုမ်ိဳးေတာ့ နင္ျငင္းလိုု႔ မရပါ” ဟုု စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ႏွင့္ ေျဖာင္းျဖေလသည္ ။ “ဆိုုပါစိုု႔ ၊ သည္လုုိကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ရင္ နင္ဘာလုုပ္မလဲ”  ဟုု သူက ေတာသားဆိုုရွယ္လစ္ကိုု ေမးေလ၏ ။ “နင့္ အေဖဟာ လူသတ္သမား (ရာဇဝတ္ေကာင္) တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ရင္၊ ေနာက္ နင့္အဖိုုးဟာလည္း လူသတ္ေကာင္ ရာဇဝတ္သား တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ရင္” ။ “ဗ်ာ၊ ဒါဆိုုရင္” ဖက္ဆစ္ ပါတီဝင္ေလာင္းက ေျပာရွာသည္မွာ “ အဟုုတ္အမွန္ပါပဲ ခင္ဗ်၊ ကြ်န္ေတာ္ ဖက္ဆစ္ပါတီထဲ ဝင္ရပါလိမ့္မယ္” ဟူသတည္း။
            ဒါမ်ိဳးဆိုုတာ လူ႔စိတ္မွာ ပံုုမွန္ျဖစ္ပ်က္ေနက် အျမင္အစြဲ တစ္ခုုျဖစ္ပါသည္။ ဤအျမင္အစြဲသည္ ညစ္ပတ္တတ္သည္မွာ မိ်ဳးရိုုးဆိုုသည္ကိုု ႏွိမ့္ခ်ေသာ အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္တတ္၍ မ်ိဳးနဲ႔ရုုိးနဲ႔ ဆိုုးတဲ့သူဟုု လူဆိုုးကင္ပြန္း တပ္ပစ္လိုုက္သူအား မေတာ္မတရား ႏွိပ္ကြပ္ျပဳက်င့္ဖိုု႔ရန္ မိမိကိုုယ္ကိုုေရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြကိုုပါ ေျမွာက္ပင့္ေပးတတ္ျခင္း ေပတည္း။  “ဂ်ဳးသည္ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏” ။ ဂ်န္ေပါ ဆပ္တရာက သူ႔ ဂ်ဳးမုုန္းတီးေရးသမား ၏ ရုုပ္လံုုး တြင္ ျငင္းခံုု ပါသည္။ “ျပႆနာက တျခားသူေတြက ဂ်ဳးတစ္ေယာက္ကိုု ဘယ္လိုု မ်က္လံုုးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ၾကည့္တာလဲ ဆိုုတာပါ…ဂ်ဳးကိုု ဖန္တီးတာဟာ ဂ်ဳးမုုန္းတီးေရး သမား (ကိုုယ္တိုုင္) ပါပဲ” ။ အေပြးျမင္အပင္သိ၊ အေသြးျမင္အသြင္သိ ဟုု မ်ိဳးရိုုးခ်ီျပီး စြပ္စြဲမႈမ်ိဳးသည္ ထင္ရွားသေလာက္ တစ္ခုုႏွင့္တစ္ခုု ခ်ိတ္ဆက္ျဖစ္ေပၚသည့္ မေကာင္းက်င့္မေကာင္းၾကံ အကုုသိုုလ္ ႏွစ္ခုုကိုု လုုပ္ေဆာင္ေစပါသည္။ ပထမ အကုုသိုု္လ္မွာ မိမိက ပစ္မွတ္ထားေသာ လူတန္းစားတစ္ရပ္တြင္ ပါဝင္သည့္ လူတိုု႔ကုုိ မမွန္မကန္ သရုုပ္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ျပီး ဒုုတိယ အကုုသိုုလ္မွာ ထိုုကဲ့သိုု႔ မိမိ  သရုုပ္ေဖာ္ထားေသာ မေကာင္းသည့္ သြင္ျပင္လကၡဏာ သက္သက္ေတြပဲ ဤလူတန္းစားတြင္ ရွိသည္ ဆိုုျပီး အတင္း ပံုုခ်ယိုုးစြပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိလူေတြက သူ႔ကိုု ထိုုကဲ့သိုု႔ သီးသန္႔ မေကာင္းေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာတိုု႔ ျဖင့္ အတင္းအၾကပ္ ပံုုေဖာ္ယိုုးစြပ္ ခံရတတ္ျပီး ဒါကိုု ေခ်ဖ်က္ဖိုု႔ရန္ နည္းလမ္းမွာမူ သူသည္ ထိုုသူတိုု႔အား လူတစ္ေယာက္မွာ တျခား သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားစြာ ရွိေသးေၾကာင္းကိုု လက္တိုု႔ျပရပါလိမ့္မည္ ။ ရွိတ္စပီးယား၏ ေျပာင္ေျမာက္သေလာက္ ေသာေသာညံ လူအုုပ္တိုု႔ျဖင့္ ရူပ္ေထြးေသာ ဗင္းနစ္ျမိဳ႕က ကုုန္သည္ ျပဇာတ္တြင္ (ေလာဘၾကီးေသာ ကုုန္သည္) ရူိင္းေလာ့က ေျပာသလိုုပင္ “ဟယ္၊ ဂ်ဳးတစ္ေယာက္မွာလည္း မ်က္လံုုးရယ္လိုု႔ မရွိဘူးလား၊ သူ႔မွာ လက္ေတြ၊ ကလီစာေတြ၊ အတိုုင္းအထြာေတြ၊ အာရုုံေတြ၊ ကရုုဏာေတြ၊ ေၾကကြဲမႈေတြ မရွိဘူးလား။ နင္တိုု႔လိုုပဲ အစာကိုု စား၊ လက္နက္နဲ႔ နာက်င္၊ ေရာဂါနဲ႔ မကင္းႏိုုင္၊ သက္သာေပ်ာက္ကင္းတဲ့ အေၾကာင္းရင္းခံတိုု႔ သည္လည္း အတူတူ၊ (သူ႔အသားေရာ နင့္အသားပါ) ေဆာင္းရာသီမွာ တုုန္ခ်မ္းျပီး ေႏြရာသီမွာ ေႏြးေထြး၊ ခရစ္ယာန္ တစ္ေယာက္လိုုပဲ မဟုုတ္ေပလား”

* သမိုုင္းေနာက္ခံ ႏွင့္ ပစၥဳပၺန္ အျဖစ္အပ်က္တိုု႔ကိုု ႏိူင္းယွဥ္ေလ့လာခ်က္ *
ဒုုတိယကမာၻစစ္ၾကီး မတိုုင္မီ ဆယ္စုုႏွစ္ ဝန္းက်င္တြင္ ပထမ အီတလီ၊ ျပီးေတာ့ ဂ်ာမဏီတိုု႔သည္ ဖက္ဆစ္စနစ္ ေအာက္သိုု႔ ဆိုုးဝါးစြာ က်ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ သည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ေသြးႏုုႏုု သားႏုုနုု ဒီမိုုကေရစီ ျမန္မာျပည္မွ ေရာင္းရင္းတိုု႔ အထူး သတိျပဳဖြယ္ အခ်က္ တစ္ခုု ရွိပါသည္။  ဖက္ဆစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ေသာ အီတလီမွ မူဆိုုလီနီ ႏွင့္ ဂ်ာမဏီမွ ဟစ္တလာတိုု႔သည္ သူတိုု႔ႏိုုင္ငံေတြ၏ ႏိုုင္ငံေတာ္အာဏာကိုု ျမန္မာျပည္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းကဲ့သိုု႔ စစ္တပ္ကိုုသံုုးကာ လက္နက္အားကိုုးျဖင့္ အႏုုၾကမ္းစီးကာ သိမ္းပိုုက္ရယူခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ မဟုုတ္။ အီတလီေရာ ဂ်ာမနီ ႏွစ္ႏိုုင္ငံလံုုးသည္ လူထုုကိုုယ္တိုုင္က ဤအယုုတ္တမာ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးကိုု ဒီမုုိကေရစီစနစ္ျဖင့္ မဲေပးတင္ေျမွာက္ခဲ့ရုုံသာမက ၄င္းေခါင္းေဆာင္တိုု႔မွ က်င့္သံုုးလာေသာ ဖက္ဆစ္စနစ္ ယႏ ၱရားကိုု လိုုလိုုလားလား ေထာက္ခံပါဝင္ ခဲ့ျခင္းကိုုေပတည္း။ ဤသိုု႔ ဖက္ဆစ္စနစ္ကိုု လိုုလားေထာက္ခံျခင္းသည္ ႏိုုင္ငံေသးကေလးျဖစ္ေသာ အီတလီတြင္ ရာႏူန္းျပည့္ နီးပါးျဖစ္၍ (ေရွ႕ဆံုုးက ပံုုျပင္ကိုု ၾကည့္ပါ) မူဆိုုလီနီသည္ ၄င္း၏ ဖက္ဆစ္စနစ္က်င့္သံုုးမႈကိုု အီတလီ ျပည္သူလူထုုမွ ခုုခံတြန္းလွန္မႈကိုု စိုုးစဥ္းမွ မေတြ႔ၾကံဳခဲ့။ တစ္ဖက္တြင္မူ ဂ်ာမဏီလိုု ႏိုုင္ငံၾကီးက ဟစ္တလာမွာ ၾကီးမားလွေသာ အတုုိက္အခံ ခုုခံအင္အား၏ စိန္ေခၚမႈကိုု ရင္ဆိုုင္ခဲ့ရျပီး  ကမာၻ႔ဂႏ ၱဝင္ ထိပ္တန္း ဂ်ာမဏီ ပညာရွင္တိုု႔ အပါအဝင္ ၅၀ ရာခိုုင္ႏူန္းမကေသာ ဂ်ာမန္ျပည္သူလူထုုက အတိအလင္းကိုု ဖက္ဆစ္စနစ္ကိုု တံုု႔ျပန္ေခ်ဖ်က္ျခင္းကိုု ၄င္းသည္ နည္းမ်ိဳးစံုုျဖင့္ အသည္းအသန္ ႏွိမ္နင္းခဲ့ရပါ၏။
မဂ်ဳးဒစ္ပိုုဂါ သည္ ဒုုတိယကမာၻစစ္ ကာလအတြင္း ဂ်ာမဏီတိုု႔က သိမ္းပိုုက္ျပီး သိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ဂ်ဳးဘာသာဝင္တိုု႔ကိုု မရဏ စခန္းတိုု႔သိုု႔ ပိုု႔ခဲ့ေသာ ဟန္ေဂရီ ႏိုုင္ငံ ဘူဒါပက္ျမိဳ႔၌ သည္ဘက္ေခတ္ ၁၉၇၆ တြင္ ေမြးဖြားလာခဲ့သူ ဂ်ဳးႏြယ္ဝင္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ခုုအခါ ကေလးႏွစ္ေယာက္၏ မိခင္ျဖစ္ေနျပီ ျဖစ္ေသာ သူမသည္ ကမာၻ႔စစ္တုုရင္ သမိုုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုုးတြင္ ျပိဳင္ဖက္မရွိသူ ကမာၻ႔ နံပါတ္တစ္ ထိပ္သီး အမ်ိဳးသမီး စစ္တုုရင္ ကစားသမား ေပတည္း။ မၾကာေသးမီ လပိုုင္းက ျပင္သစ္ႏိုုင္ငံ ပဲရစ္ျမိဳ႔တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ကမာၻ႔စစ္တုုရင္ခ်န္ပီယံၾကီး အလက္ခိုုင္ အထိမ္းအမွတ္ စစ္တုုရင္ျပိဳင္ပြဲတြင္ သူမသည္ တုုိက္ရိုုက္ထုုတ္လႊင့္ကစားပြဲ ေဝဖန္ေရးဆရာမ အျဖစ္ တင္ဆက္ထမ္းေဆာင္ရာ သူမႏွင့္ အတူ တင္ဆက္မႈအစီအစဥ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေနသူ ပုုဂၢိဳလ္က “နင္ဟာ စစ္တုုရင္ အကြက္ေတြကိုု သည္ေနရာက ဆက္ျပီး ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာမလည္း ဆိုုတာ တယ္လည္း ျမင္တာပဲ ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဟင္” ဟုု ေမးပါေလေတာ့၏ ။ မဂ်ဳးဒစ္က “ I have  a feel at a ceratain position. I don’t know what it is it. But I have a feel what will happen” အဓိပၺာယ္မွာ - “အေနအထား တစ္ခုုခုုကိုု ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ကြ်န္မမွာ ထူးျခားေလးနက္တဲ့ သယမ ၻဴ ဥာဏ္ ဆိုုတဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္ ။ အဲသည္ ခံစားမႈဟာ ဘာလဲဆိုုတာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သည္ ခံစားမႈ သယမ ၻဴ ဥာဏ္ ဟာ ကြ်န္မကိုု (စစ္တုုရင္ခံုုေပၚမွာ) ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာလိမ့္ မလဲဆိုုတာကိုု ဆက္လက္သိျမင္ေစပါတယ္” ။ လကၡဏာ ပညာျဖင့္ ေျပာလွ်င္ ဤကဲ့သိုု႔ ေတြ႔ၾကံဳေနရေသာ အေနအထား တစ္ခုုသည္ “တစ္ခုုခုုေတာ့ တစ္ခုုခုုပဲ” ဟု အာရုုံရႏိုုင္သည့္ ထူးျခားစြမ္းရည္ကိုု ျပေသာ လကၡဏာေရးကိုု “လျခမ္းလေၾကာင္း” ဟုု ေခၚပါသည္။ သည္လိုု ဖီလင္မ်ိဳးရွိေသာ လူတြင္ ဗုုဒၶဟူး ျဂိဳလ္ခံုု (ပါးနပ္လိမၼာမႈ) ေပၚသိုု႔ တနလၤာျဂိဳလ္ခံု (ခံစားမႈ)  မွေန၍ လျခမ္းပံုု ေကြးတက္ေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ိဳး ရွိလိမ့္မည္ဟုု ေရွးဂႏ ၱဝင္ လကၡဏာ က်မ္းတိုု႔က ဖြင့္ဆိုုပါသည္။ လူတစ္သိန္းတြင္ တစ္ေယာက္မရွိႏိုုင္ေသာ လကၡဏာမ်ိဳး ဟုုလိုု႔လည္း ဆိုုပါ၏။
ဟုုတ္ကဲ့၊ ဂမီ ၻရ လကၡဏာက်မ္းတိုု႔က ျပေသာ လကၡဏာမ်ိဳး မဂ်ဳးဒစ္တြင္ ရွိမရွိ ဆိုုတာကေတာ့ မေသခ်ာပါ။ သိုု႔ေပမယ့္ မဂ်ဴးဒစ္လိုု အလြန္ထူးျခားေသာ အမ်ိဳးသမီးတိုု႔သည္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားတစ္ခုုခုုတြင္ သူတိုု႔ ဘာမွန္းမသိေပမယ့္ က်ယ္ဝန္းေလးနက္ေသာ သယမ ၻဴဥာဏ္ ခံစားမႈတိုု႔ ျဖစ္တတ္ပါ၏ ။ ထိုု “တစ္ခုုခုုေတာ့ တစ္ခုုခုုပဲ” ဟုု အာရုုံရေသာ
ခံစားမႈ သယမ ၻဴဥာဏ္ကုုိ စစ္တုုရင္ခံုုေပၚတြင္ ဘာသာျပန္ေသာ အလုုပ္သည္ မဂ်ဳးဒစ္၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပါတည္း။ ဟုုတ္ကဲ့၊ အလားတူ သည္ဘက္လပိုုင္းတြင္ အဲသလိုု “တစ္ခုုခုုေတာ့ တစ္ခုုခုုပဲ” ဟုု ထူးျခားစြာ အာရုုံရလာေသာ မိမိ၏ သယမၻဴ ဥာဏ္မ်ိဳးကိုု ဘာသာျပန္ထားျခင္းကိုု ကြ်န္ေတာ္ ေတြ႔လိုုက္သည္မွာ စာနယ္ဇင္း ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းေသာ မဟန္နဘိ၏ ကမာၻေက်ာ္ တုုိင္းမဂၢဇင္း ေဆာင္းပါး “ေျခာက္ျခားစက္ဆုုပ္စဖြယ္ အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွင့္ ဗုုဒၶဘာသာဝင္၏ မ်က္ႏွာ” ေနာက္ဆံုုးပိုုဒ္တြင္ ျဖစ္ပါ၏။ မဟန္နဘိ၏ ထူးျခားအာရုုံကိုု ကြ်န္ေတာ္တိုု႔  တစ္ခ်က္ေလာက္ ျပန္ေျပာင္းေလ့လာၾကည့္ၾကပါစိုု႔ လား။

မူဆလင္ဆိုုရင္ လူယုုတ္မာပဲ ဆိုုေသာ အဲသလိုု စိ္တ္ခံစားမႈမ်ိဳးသည္ ျမန္မာဘင္လာဒင္က ၾသဘာေပးေထာက္ခံ၍ လူထုုၾကားမွာလည္း လႈပ္ရွားလူးလြန္႔ေစလိုုေသာ စိတ္ခံစားမႈ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုုဒၶ၏ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ သုုတၱန္ေဒသနာေတြနဲ႔ မူဆလင္ေတြကိုု အၾကမ္းဖက္ေသာကိစၥ ျမန္မာအမ်ားစုု ေနသည့္ သူ႔ေျမတြင္ အႏွံ႔အျပားျဖစ္ေပၚေနျခင္းကိုု ဘယ္လိုု ညိွႏိုုင္းလိုု႔ ရမွာလဲ ဟုု ကြ်န္မ ဝီရသူကိုု ေမးပါသည္ (ဘြဲ႔ေရွ႕တြင္ရွင္မထည့္သည္ကိုု သတိျပဳပါ) ဗုုဒၶတရားအရ ငါတိုု႔ဟာ ရန္ေစာင္လုုိ႔ မရပါဘူး”  ကေလးတစ္ေယာက္ကိုု သူ လက္ခ်ာေပးေနရသည့္ႏွယ္မ်ိဳး သူက ေျပာပါသည္ (ကြ်န္မသည္ ဗုုဒၶက်မ္းဂန္ပါ သေဘာေတြကိုု ေလ့လာထားပါတယ္။ ကေလးလိုု ညာလိုု႔ရတယ္လိုု႔ သူထင္ေနပံုု ရပါ၏ ) ဒါေပမယ့္ ဒိုု႔ဟာ ဒိုု႔အသိုုင္းအဝိုုင္းကိုု ကာကြယ္ဖိုု႔ ဘာမဆိုုလုုပ္ပိုုင္ခြင့္ ရွိတယ္” (နာဇီဝါဒ - moral relativism ကိုု တုုိက္ရိုုက္ေဖာ္ျပေသာ စာသားျဖစ္ပါ၏ ဒါကိုု ကမာၻၾကီးကိုု မဟန္နသည္ အသိေပးလိုုျခင္းပါတည္း) ေနာက္ညေနတြင္ သူလူအုုပ္ကိုု တရားေဟာေသာအခါ ကြ်န္မလိုုက္နားေထာင္ပါသည္။ ျပံဳးေနၾကတဲ့ အိမ္ရွင္မေတြ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြ၊ အဘြားအုုိေတြ ႏွင့္ က်န္သူတိုု႔ကိုု သူဆိုုတာကိုု ေနာက္ကလိုုက္ဆိုုခိုုင္းပါ၏ဗမာလူမ်ိဳးတိုု႔ အတြက္ ငါတိုု႔ကိုုယ္ ငါတိုု႔ အနစ္နာခံ (စေတး)ပါအံ့ ဗုုဒၶရွင္ေတာ္သည္ (စက္ဆုုပ္ေၾကာက္ရႊံ႔ဖြယ္)   ဤတရားကိုု ေကာင္းခ်ီးေပးလိမ့္မည္လိုု႔ေတာ့ ထင္မိဖိုု႔ ခက္လွပါ၏။

ေသခ်ာလွပါ၏ ။ မဟန္န တစ္ေယာက္ စစ္တုုရင္ ကစားတတ္သလား မကစားတတ္သလား ကြ်န္ေတာ္ မသိေပမယ့္ အကယ္၍ တစ္စုုံတစ္ဦးသည္ သူမသည္ ဤေနာက္ဆံုုးစာေၾကာင္း သံုုးေလးေၾကာင္းကိုု “နင္ဘယ္လိုုမ်ိဳး ေရးႏိုုင္ပါသလဲ” ဟုု အင္တာဗ်ဳးခဲ့ပါလွ်င္ မဟန္နသည္ ဂ်ဳးဒစ္ေျဖသလိုု “ I have  a feel at a ceratain position. I don’t know what it is it. But I have a feel what will happen” အဓိပၺာယ္မွာ - “သည္ လွ်ိဳ႔ဝွက္ဆန္းက်ယ္ သကၤန္းေနာက္ကြယ္က လူနဲ႔ စကား ေျပာေနတဲ့ အခါမွာ ကြ်န္မမွာ ထူးျခားေလးနက္တဲ့ သယမ ၻဴ ဥာဏ္ ဆိုုတဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္ ။ အဲသည္ ခံစားမႈဟာ ဘာလဲဆိုုတာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သည္ ခံစားမႈ သယမ ၻဴ ဥာဏ္ ဟာ ကြ်န္မကိုု (ျမန္မာျပည္မွာ) ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာလိမ့္ မလဲဆိုုတာကိုု ဆက္လက္သိျမင္ေစပါတယ္”  ဟုုပင္ ေျဖပါအံ့။ “စီလိုု႔သာကံုုးရတယ္ စာလံုုးတယ္မလွေပဘူး၊ မိန္းမလက္ေရး” ဟုု ဆုုိပင္ျငားလည္း မဟန္နလိုု ထူးျခားေသာ အမ်ိဳးသမီးတိုု႔၏ လင္းလက္အာရုုံရလာေသာ သယမ ၻဴဥာဏ္သည္ ထူးျခားဆန္းက်ယ္ ယုုတ္မာလာသည့္ ေယာက်ၤားယုုတ္မာတိုု႔၏ အၾကံကိုု (သူမသည္ပင္ ဘာမွန္းမသိေပမယ့္) သူမတြင္ ရိပ္စားမိလာေသာ အာရုုံကိုု ကမာၻၾကီးအား ဘာသာျပန္ တင္ျပထားႏိုုင္သည္ သာတည္း။

            ဟုုတ္ကဲ့၊ မဟန္န၏ ေနာက္ဆံုုး စာသံုုးေလးေၾကာင္းသည္ ဖက္ဆစ္စနစ္ တစ္ခုုလံုုးကိုု ထင္ဟပ္ထားျခင္းပါတည္း။ “ဖက္ဆစ္သမား ၊ ဖက္ဆစ္ႏိုုင္ငံႏွင့္ ဖက္ဆစ္စိတ္” တိုု႔ အစဥ္အဆက္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေပါက္ပြားလာေစရန္ အကြက္က်က် ၾကံစည္ေနေသာ ဝီရသူႏွင့္ တကြ ၄င္းေနာက္ကြယ္က အင္အားၾကီးစြာ ပံ့ပိုုးထားေသာ ႏိုုင္ငံေရး အင္အားစုု၏ “မရဏအၾကံ” သည္ မဟန္နက “တစ္ခုုခုုေတာ့ တစ္ခုုခုုပဲ” ဟုု သိလိုုက္သလိုု ဖန္တီးမႈမပါ အလိုုအေလ်ာက္သာ သူမ ဘာသာျပန္ထားေသာ ဤစာသံုုးေလးေၾကာင္းတြင္ ေပၚလြင္ေနပါသည္။ အကယ္၍ ငါတိုု႔သည္ အီတလီ ႏွင့္ ဂ်ာမဏီတြင္ ဒီမုုိကေရစီမဲထည့္ စနစ္မွသည္ လူထုုကိုုယ္တိုုင္က လိုုလားသည့္ ဖက္ဆစ္စနစ္ေပၚေပါက္လာခဲ့ေၾကာင္းကိုု သမိုုင္းတြင္ သင္ခန္းစာ ၾကီးေတာင့္ၾကီးမား ရွိခဲ့သည္ဟုု သိျမင္ႏိုုင္ခဲ့ျပီ ဆိုုပါလွ်င္ ခုုအခါ ငါတုုိ႔၏ ျမန္မာျပည္ကိုု သည္ကိစၥသည္လည္း ျခိမ္းေျခာက္ေနျပီဟုု သိျမင္ႏိုုင္ျပီး ဒါကိုု ငါတိုု႔ ေသခ်ာစြာ စူးစမ္းေလ့လာ ၾကပါစိုု႔။ သည္သိုု႔ စူးစမ္းရင္းမွပင္ ေလာကတြင္ အလယ္အလတ္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ ဟူ၍ မရွိေၾကာင္း ၊ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒ မွန္သမွ်သည္ ယုုတ္မာေသာ အစြန္းေရာက္ ဝါဒခ်ည္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္း အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ သိုု႔မဟုုတ္လည္း ဗုုဒၶဘာသာ သန္႔စင္တည္တံ့ေရး ဝါဒတိုု႔သည္ (နာမည္မရွိေသာ) ဖက္ဆစ္ဝါဒကိုု နာမည္ေျပာင္းထားေသာ ဝါဒတိုု႔သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ငါတိုု႔သည္ ခုုိင္မာစြာ သိမွတ္လာႏိုုင္ပါအံ့။
            ဖက္ဆစ္စနစ္ကိုု ျမန္မာတိုု႔ အမွတ္မွားၾကသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တုုိ႔ကိုု က်ဳးေက်ာ္ခဲ့ေသာ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကိုု ၾကည့္ျပီး ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အမူအရာမွန္သမွ်တုုိ႔ကုုိ ဖက္ဆစ္ဟုု ေခၚသည္ဟုု ထင္ၾကပါသည္။ စင္စစ္ အဲသည္ အျမင္ႏွင့္ လံုုးလံုုးတလြဲ ဖက္ဆစ္စနစ္ဟူသည္ “မဟာကရုုဏာ၊ မဟာပညာျဖင့္ ျပီးျပည့္စံုုေသာ”  အႏိ ၱမ အစုုအေပါင္း အေျခအေန (ဝါ) တရားမွ်တမႈအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုုေသာ ႏုုိင္ငံေတာ္ၾကီး တစ္ခု  ဆိုုသည္ကိုု အေျခခံမူတည္ကာ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ေပတည္း။ ၄င္း ‘သႏိိ ၱသုုခ ႏိုုင္ငံေတာ္’ ဟူသည္ ၄င္းႏိုုင္ငံေတာ္ေအာက္က ႏိုုင္ငံေတာ္သား အားလံုုး၏ ဦးထိပ္ပန္ရာ အထြတ္အျမတ္ျဖစ္ရျပီး ၄င္း “သႏိ ၱသုုခ ႏိုုင္ငံေတာ္” ၏ ေလာကသခၤ ါရ သေဘာအတိုုင္း ေျပာင္းလဲေရႊ႔လ်ားမႈကိုု ႏိုုင္ငံေတာ္သား အားလံုုးသည္ လိုုက္ပါစေတး ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဆိုုသည္လွ်င္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ အသက္ဝိဥာဥ္ ေပတည္း။ အေရးၾကီးလွေသာ အခ်က္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္တြင္ “ႏိုုင္ငံသား”ဟူ၍ မရွိေစရ၊  အားလံုုးသည္ “ႏိုုင္ငံေတာ္သား” သန္႔သန္႔စင္စင္ကေလးေတြသာ မုုခ် ျဖစ္ရမည္ ဟူသတည္း။
            ဤသည္ကိုု သိရွိျပီ ဆိုုပါလွ်င္ ေရွ႕တြင္ ကြ်န္ေတာ္ဆိုုခဲ့သလိုု ျမန္မာဘုုန္းၾကီး လူမိုုက္ေတြက ခုု မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ဆိုုျပီး လုုပ္လာေသာ “ဗုုဒၶဘာသာ သန္႔စင္ဝါဒ” ၊သိုု႔မဟုုတ္လည္း ျမန္မာ အစိုုးရက သည္ဘက္ႏွစ္ပိုုင္းမ်ားတြင္ လုုပ္လာေသာ “ေျမျမိဳ၍ လူမ်ိဳးမျပဳတ္” စေသာ “လူမ်ိဳးသန္႔စင္” ၊ ဒါမွမဟုုတ္လည္း “တိုုင္းရင္းသားသန္႔စင္ ဝါဒ” တိုု႔သည္ ရာႏူန္းျပည့္ ဖက္ဆစ္အေျခခံ သေဘာတရားေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း အကဲျဖတ္ႏိုုင္ျပီ ျဖစ္ပါ၏ ။ ဟုုတ္ကဲ့ ၊ ေနာက္တစ္ခ်က္လည္း ရွိပါ၏။  ျမန္မာေသာက္ေပါေတြ လုုပ္ေသာ ေသာက္ေပါအလုုပ္တိုု႔ဟုု ထင္ရေသာ  ေခ်းလူးေခြ်းလူး ခႏၶာကိုုယ္ကိုု “ကိုုယ္ေတာ္” ၊ လူအစုုအေပါင္း အသိုုင္းအဝိုုင္း သက္သက္သာ ျဖစ္ေသာ “ႏိုုင္ငံ” ကိုု “ႏိုုင္ငံေတာ္” ၊ သည္ဘက္ေခတ္ ေနာက္ပိုုင္းမွာ တိုုင္းရင္းသားကိုု (၁၉၈၂ ဥပေဒအရ) “တိုုင္းရင္းသားေတာ္” ဆိုုျပီး လုုပ္လာေသာ အလုုပ္တိုု႔ကိုု သြား အထင္မေသးလုုိက္ပါႏွင့္။ ဒါေတြအားလံုုးသည္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ အေျခခံသေဘာတရားတိုု႔ အတိအက် ျဖစ္ပါ၏။ လြယ္လြယ္ေျပာမည္ ဆုုိပါလွ်င္ ဘာမွန္းမသိေသာ ျဖဳသန္႔စင္သည့္ “ေတာ္” ၾကီးတစ္ခုုကိုု အားလံုုးအထက္မွာ ရွိသည္ဟုု လူအားလံုုးကိုု ဦးထိပ္ရြက္ကာ ကန္ေတာ့ခိုုင္းျခင္းသည္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ မူလအေျခခံ သေဘာေပတည္း။ ‘၉၆၉’  ကိုု ျငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတဆိုုျပီး အထြတ္အျမတ္ လုုပ္ေနတာဟာလည္း ဖက္ဆစ္သေဘာ စစ္စစ္ပါပဲ။