Sunday, February 2, 2014

ဝိနယ ပိဋက ပါဠိေတာ္ ဒုုတိယပိုုင္းလာ သံဃေဘဒ (ဝါ) သံဃာကိုု သင္းခြဲေသာကံ (အပိုုင္း ၃)



သံဃာ သင္းကြဲမႈ (သံဃေဘဒ) ဟူသည္မွာ နယ္ပယ္ရပ္ဝန္း တစ္ခုုတြင္ ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံညီညြတ္သည့္ မူလ သံဃာ အဖြဲ႔အစည္းမွ အဖြဲ႔ ႏွစ္ဖြဲ႔ ကြဲထြက္သြားျပီး  ထုုိႏွစ္ဖြဲ႔ အနက္ တစ္ဖြဲ႔တြင္ အနည္းဆံုုး သံဃာငါးပါး ပါဝင္ကာ က်န္တစ္ဖြဲ႔တြင္ အနည္းဆံုုး သံဃာေလးပါး ပါဝင္ခဲ့ေသာ္ သံဃာသင္းကြဲျခင္း ေျမာက္ပါသည္။

ဗုုဒၶသည္ သံဃာသင္းကြဲမႈကိုု ျပင္းထန္စြာ ရူံ႕ခ်ျပီး ရွင္ေတာ္က ျမြက္ၾကားသည္မွာ ပုုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္  ဓမၼဝိနယကိုု မွန္ကန္စြာ နားလည္ က်င့္ၾကံေသာ သံဃာ အဖြဲ႔အစည္းတြင္ မူလတြင္ ပါဝင္ခဲ့ျပီး တရားဓမၼႏွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာ က်င့္ၾကံသည့္ သံဃာ အဖြဲ႔အစည္း ဘက္သိုု႔ ၄င္းသံဃာအဖြဲ႔သည္ တရားဓမၼ ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာ က်င့္ၾကံသည္ကိုု မိမိက သိထားပါလ်က္ (သိုု႔မဟုုတ္) သံသယ ရွိပါလ်က္ ႏွင့္  ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ္ ထိုု ပုုဂၢိဳလ္သည္ ကပ္ကမာၻ တစ္ခုုလံုုး ငရဲတြင္ က်က္ရပါလိမ့္မည္ ။

ခႏၶကဝဂ္ တြင္ ဗုုဒၶသည္ ရဟန္းသံဃာတိုု႔အား သံဃာသင္းကြဲမႈကိုု ကာကြယ္ တားဆီး ျဖတ္ေတာက္ရန္ နည္းလမ္းတိုု႔ကိုု ညႊန္ျပထားျပီး သံဃေဘဒ အမႈကိုု တားဆီးဖိုု႔ အတြက္ဆိုု ဘိကၡဳတိုု႔ ဝါမဆိုုႏိုုင္ျခင္းကိုုပင္ အထူးျခြင္းခ်က္ အေနျဖင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္ မူပါသည္။ သိုု႔ေသာ္ ခႏၶကဝဂ္ တြင္ ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ လူပုုဂၢိဳလ္မ်ား သံဃာသင္းကြဲေသာ ကိစၥမွာ ဝင္မပါနဲ႔လိုု႔ ေတာ့ တားျမစ္လိုု႔ ထားေတာ္ မမူပါ။ ထိုုအစား ရွင္ေတာ္က တရားဓမၼႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာ အဖြဲ႔ဘက္သိုု႔ ပူးေပါင္း ပါဝင္ၾကရန္ တိုုက္တြန္းေတာ္ မူပါသည္။

ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း သံဃာသင္းကြဲမႈကိုု အလ်င္စလိုု ေစ့စပ္ေျပျငိမ္းျခင္းကိုု ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး အားေပးေတာ္ မမူပါ။ အကယ္၍ ကြဲျပားခဲ့ေသာ သံဃာတိုု႔သည္ ကြဲျပားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကိုု ျပန္လည္ မတည့္မတ္ ႏိုုင္ဘဲ  ျပန္ပူးေပါင္းခဲ့ေသာ္ ထိုုသိုု႔ ပူးေပါင္းျခင္းသည္ တရားဝင္လိမ့္မည္ မဟုုတ္ဘဲ ကြဲျပားခဲ့ရေသာ အမႈ အေၾကာင္းရင္းကိုု ျပန္ဖြင့္ စစ္ေဆးရပါမည္။

ဥပမာ ၉၆၉ ကိုု ကိုုးကြယ္မႈ ႏွင့္ ရတနာ သံုုးပါးကိုု ကိုုးကြယ္မႈဆိုုျပီး ကြဲျပားခဲ့ျပီ ဆိုုလွ်င္ ႏွစ္ခုုလံုုး ကိုုးကြယ္လိုု႔ရသည္ဆိုုျပီး သံဃာႏွစ္ဖြဲ႔ ျပန္ဇာတ္ေပါင္း၍ မရပါ၊ ၉၆၉ သံဃာတိုု႔သည္ မိမိတိုု႔သည္ တရားဓမၼ ႏွင့္ အညီ မက်င့္ၾကံခဲ့ပါ ၊ အဓမၼ တရားတိုု႔ကိုု ျပဳမိမိုုက္မွား ေဟာေျပာခဲ့ ပါသည္ ဟုု သံဃာေကာင္းတုုိ႔ကိုု လူသိရွင္ၾကား တရားဝင္ ဝန္ခံရပါမည္။ ထိုု႔အတူပင္ သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႕ ဝင္တိုု႔သည္လည္း ၄င္းအဖြဲ႔၏ ဖြဲ႔စည္းျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ ေစတနာ (ဝါ) အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ သည္ ဘုုရားဆံုုးမထားသည့္ တရားဓမၼႏွင့္ မညီပါ ဟုု အတိအလင္း ေၾကညာဝန္ခံမွ သာလွ်င္ မူလသံဃာ ႏွင့္ ျပန္ေပါင္းခြင့္ (ဝါ) သံဃာေတာ္ ျပန္ျဖစ္ခြင့္ ရွိပါသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗုုဒၶသည္ အေပၚယံ ညီညြတ္ေသာ သံဃာကိုု လံုုးဝ ခြင့္ျပဳေတာ္ မမူပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္လဲဆိုုေတာ့ အဲသလိုု အေပၚယံ ညီညြတ္ျပတယ္ ဆိုုတာမ်ိဳးဟာ သံဃာဟာ တရားဓမၼကိုု မရိုုေသ၊ ေျခနဲ႔နင္း ခုုတံုုးလုုပ္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္သည္ဟုု ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ျမင္ေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။

ဥပမာအားျဖင့္ မဟန သံဃာ အဖြဲ႔ (ႏိုုင္ငံေတာ္ သံဃ မဟာနာယက အဖြဲ႔သည္) ငါတိုု႔ ဘုုန္းၾကီး လုုပ္မပ်က္ရင္ ျပီးေရာဆိုုျပီး ၉၆၉ ကိုု ကိုုးကြယ္တာဟာလဲ မွန္ပါတယ္ဟုု ၉၆၉ ဂိုုဏ္းႏွင့္ ေစ့စပ္ခဲ့ေသာ္ မဟန အစိုုးရသံဃာ အဖြဲ႔ ႏွင့္ ၉၆၉  ဘိကၡဳမာဖီးယားတိုု႔ ေပါင္းသြားေသာဂိုုဏ္း ဟူသည္ သံဃာမေျမာက္။ အဲသလိုု ေပါင္းလွ်င္ လူမိုုက္ကိုု လက္ခံေပါင္းသင္းေသာ မဟန အဖြဲ႔ပါ သံဃာ အျဖစ္မွ ဆံုုးရူံး၏။

လြယ္လြယ္မွတ္မည္ ဆိုုလွ်င္ ေဖာက္ျပန္ခြဲထြက္သည့္ ရဟန္းအဖြဲ႔က မိမိတိုု႔၏ ခြဲထြက္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္း အျပစ္ကိုု ဝန္ခံျခင္း မရွိလွ်င္ (အမွန္တကယ္ ေနာင္တရျခင္း မရွိလွ်င္) ၄င္း ေဖာက္ျပန္ခြဲထြက္သူတိုု႔ ႏွင့္ ေစ့စပ္ပူးေပါင္းျခင္းကိုု ခြင့္ျပဳေတာ္ မမူ။ ဒါမ်ိဳး ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖိုု႔ဘဲ လိုုတယ္ ဟုု ဆိုုကာ အထပ္ထပ္ ပူးေပါင္းေနပါလွ်င္ လူဆိုုး သံဃာဂုုိဏ္း တစ္ဂိုုဏ္းဟာ သံဃာထုု တစ္ရပ္လံုုးကိုု ေကာက္စားကာ ေတာမသတ္ ၾကီးထြားလာႏိုုင္ပါသည္ (infinite regress) ။

ဝီရသူက သံဃာ ငါးသိန္းလံုုး သူ႔ေနာက္မွာ ရွိတယ္ ဆိုုတဲ့ စကားကိုု ေပါ့ေသးေသး မထင္ပါနဲ႔။ သင္းသည္ ခုုျပသလိုု သံဃာကိုု ေကာက္စား မ်ိဳခ်ဖိုု႔ စဥ္းစားထားျပီး ျဖစ္၍ မ်ိဳလည္း မ်ိဳသြားႏိုုင္ေလာက္သည့္ အေျခအေန ရိွေနပါသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း “လူမိုုက္ေတြနဲ႔ ေရႊျပည္ေအး လုုပ္ျပီး ေစ့စပ္ ေပါင္းထုုပ္ခြင့္ လံုုးဝမရွိ” လိုု႔ ျမတ္စြာဘုုရားက ျပခဲ့ေသာ မူလအာေဘာ္ သည္ အင္မတိ အင္မတန္ အေရးၾကီးပါ ၏။ ေခတ္သံုုး ဘိုုစကား နဲ႔ ေျပာရင္ The Sangha will never negotiate the Sangha corrupted လိုု႔ လည္း တစ္မ်ိဳး မွတ္ႏိုုင္ပါေပ သတည္း။

သံဃာသင္းကြဲခဲ့လွ်င္ လုုပ္ေဆာင္အပ္ေသာ က်င့္ဝတ္

ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သံဃာသင္းကြဲျပီ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုု သိလွ်င္ သူသည္ တရားဓမၼ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာဘက္ ကိုုသာ ပူးေပါင္း ပါဝင္ရ ပါမည္။

မဟာဝဂ္ အရ တရားဓမၼႏွင့္ အညီ မက်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းကိုု ဤသိုု႔ ခြဲျခား သိႏိုုင္ပါသည္
“ဘိကၡဳ သည္ ဓမၼ မဟုုတ္သည္ကိုု ဓမၼ အျဖစ္၊ ဓမၼ ဟုုတ္သည္ကိုု အဓမၼ အျဖစ္၊ ဝိနယ မဟုုတ္သည္ကိုု ဝိနယ အျဖစ္၊ ဝိနယ ဟုုတ္သည္ကိုု အဝိနယ အျဖစ္၊ ဘုုရားက မေဟာၾကားခဲ့သည္ကိုု ဘုုရားက ေဟာၾကားခဲ့သည္ အျဖစ္၊ ဘုုရားက ေဟာၾကားခဲ့သည္ကိုု ဘုုရားက မေဟာၾကားခဲ့သည္ အျဖစ္၊
ဘုုရားက မက်င့္ၾကံ မအားထုုတ္ခဲ့သည္ ကိုု ဘုုရားက က်င့္ၾကံအားထုုတ္ခဲ့သည္ အျဖစ္၊ ဘုုရားက က်င့္ၾကံအားထုုတ္ခဲ့သည္ ကိုု ဘုုရားက မက်င့္ၾကံ မအားထုုတ္ခဲ့သည္ အျဖစ္၊ ဘုုရားက မတိုုက္တြန္း မခ်မွတ္ခဲ့သည္ကိုု ဘုုရားက တိုုက္တြန္း ခ်မွတ္ခဲ့သည္ အျဖစ္၊ ဘုုရားက တိုုက္တြန္း ခ်မွတ္ခဲ့သည္ ကို ဘုုရားက မတိုုက္တြန္း မခ်မွတ္ခဲ့သည္ အျဖစ္၊ ဝိနည္းခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း မဟုုတ္သည္ကိုု ဝိနည္းခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း ဟုုတ္သည္ အျဖစ္၊ ဝိနည္းခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း ဟုုတ္သည္ကိုု ဝိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း မဟုုတ္သည္ အျဖစ္၊ ေသးေသာ အာပတ္ ကိုု ၾကီးေသာ အာပတ္ အျဖစ္၊ ၾကီးေသာ အာပတ္ကိုု ေသးေသာ အာပတ္အျဖစ္၊ မကုုုုစားႏိုုင္ေသာ အာပတ္ကိုု ကုုစားႏိုုင္ေသာ အာပတ္ အျဖစ္၊ ကုုစားႏိုုင္ေသာ အာပတ္ကိုု မကုုစားႏိုုင္ေသာ အာပတ္အျဖစ္၊ ဆိုုးဝါးေသာ ဝိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္မႈကိုု မဆိုုးဝါးေသာ ဝိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္မႈ အျဖစ္ (ဥပမာ ပါရာဇိက ကိုု ခုုဒၵကဟုု ေျပာျခင္း)၊  မဆိုုးဝါးေသာ ဝိနည္းခ်ိဳးေဖာက္မႈကိုု ဆိုုးဝါးေသာ ဝိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္မႈ အျဖစ္ (ခုုဒၵက ကိုု ပါရာဇိက ဟုုေျပာျခင္း) စသျဖင့္ သိၾကား ေစ၏၊ ဤဘိကၡဳ သည္ တရားႏွင့္ အညီ မက်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းတည္း ဟုု သိမွတ္ရာသည္”

တစ္ဖက္တြင္ တရားဓမၼႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းကိုု ဤသိုု႔ ခြဲျခား သိႏိုုင္ပါသည္ “ဘိကၡဳ သည္ ဓမၼ ဟုုတ္သည္ ကိုု ဓမၼ အျဖစ္၊ အဓမၼ ဟုုတ္သည္ကိုု အဓမၼ အျဖစ္ … စသျဖင့္ သိၾကား ေစ၏။ ဤဘိကၡဳသည္ တရားႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းတည္း ဟုု သိမွတ္ရာသည္”

ဤ လမ္းညြန္ ေဟာၾကားထားခ်က္ကိုု ေထာက္လွ်င္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မည္သည့္ သံဃအသင္းတြင္ ပါဝင္ရမည္နည္း ဆိုုသည္ကိုု ဆံုုးျဖတ္ႏိုုင္ရန္ ဗုုဒၶ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားဓမၼတိုု႔၏ ပရိယာယ္ကိုု ေကာင္းစြာ ကြ်မ္းက်င္နားလည္သူ ျဖစ္ရပါမည္။ အေရးၾကီးေသာ စဥ္းစားရန္ ေနာက္ တစ္ခ်က္မွာ ကြဲထြက္လာေသာ ႏွစ္ဖြဲ႔လံုုးသည္ ေဖာက္ျပန္မိုုက္မွားေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုုင္ပါသည္။ ထိုု႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္ မိမိ အေနျဖင့္ တရားဓမၼ တိုု႔၏ ပရိယာယ္ကိုု ကြ်မ္းက်င္စြာ နားလည္ျခင္း မရွိေသးသည့္ အတြက္ မည္သည့္ အဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ရမည္ကိုု မဆံုုးျဖတ္ႏိုုင္ ရွိခဲ့ေသာ္ ထိုုရဟန္းအတြက္ ဘယ္အဖြဲ႔ကိုုမွ မပူးေပါင္းျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုုး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မဟာဝဂ္သည္ ဤကိစၥမ်ိဳးကိုု ၾကိဳျမင္ထားပံုုရျပီး ရဟန္းသံဃာသည္ မည္သည့္ သင္းကြဲအဖြဲ႔တြင္မွ မပါဝင္လိုု ခဲ့လွ်င္ ဝါဆိုုစရာ ကိစၥ ရွိေနသည့္တိုုင္ ၄င္းအဖြဲ႔တိုု႔မွ ေဝးရာသိုု႔ ထြက္ခြာျခင္းကိုု ခြင့္ျပဳထားပါသည္။

မူလ သံဃာတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ ဘိကၡဳနီတိုု႔သည္ သင္းကြဲ ရဟန္း ႏွစ္ဖြဲ႔လံုုး၏ တင္ဆိုုခ်က္ကိုု ၾကားနာျပီး မည္သည့္ အဖြဲ႔သည္ တရားႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံသနည္းဟုု ဆံုုးျဖတ္ကာ ၄င္းတိုု႔မွ တရားဓမၼ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံသည္ဟုု ယံုုၾကည္ယူဆရေသာ အဖြဲ႔ ႏွင့္ ပူးေပါင္းရပါမည္။ လူပုုဂၢိဳလ္တိုု႔ အတြက္မူ ၄င္းတိုု႔သည္ ႏွစ္ဖြဲ႔လံုုးကိုု ဆက္လက္ လႉဒါန္းထားသင့္ျပီး ႏွစ္ဖက္လံုုးက ေဟာေသာ တရားကိုု ၾကားနာ၍ တရားဓမၼႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံသည္ဟုု ယံုုၾကည္ယူဆရေသာ သံဃာအဖြဲ႔ကိုု ဦးစားေပး ဆည္းကပ္ရပါမည္။

တစ္ခုု မွတ္ရန္မွာ ဗုုဒၶသည္ တရားႏွင့္ အညီ မက်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းအဖြဲ႔ကိုု ဆြမ္း မလႉဒါန္းရဘူး လိုု႔ တားျမစ္ထားျခင္း မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ လူသားတစ္ဦး၏ အသက္ရွင္ရန္ အေျခခံ ဇီဝ လုုိအပ္ခ်က္ကိုု မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ (unconditional) တားျမစ္ ပိတ္ပင္ျခင္း မရွိသင့္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္လည္း ေကာသဗၺီျပည္တြင္ သင္းကြဲကုုန္ေသာ ရဟန္းသံဃာ အဖြဲ႔တိုု႔သည္ အလြန္ ခက္ထန္ဆိုုးသြမ္းလာခဲ့ ေသာအခါ ဘုုရားရွင္သည္ ရဟန္းတိုု႔မွ ေဝးရာ ေတာအရပ္သိုု႔ ဖဲထြက္သြားရာ ျပည္သူလူထုုမွ (ဤ ခက္ထန္ေသာ ရဟန္းတိုု႔ကိုု အျပစ္ေပးေသာ အေနျဖင့္) ၄င္းရဟန္းတိုု႔အား ေထာက္ပံ့လႉဒါန္းမႈကိုု လံုုးဝ ရပ္တန္႔ရန္ ဆံုုးျဖတ္ခဲ့ေသာ သာဓက ရွိပါသည္။

ေကာသဗၺီ ကိစၥတြင္ စားဖုုိ႔ ဆြမ္းရွာ မရေတာ့ေသာ ရဟန္းတိုု႔သည္ ျပည္သူလူထုုကိုု ရူံးရကား ျမတ္စြာဘုုရား ရွိရာ လုုိက္သြား ေတာင္းပန္ အျပစ္ဝန္ခံကာ ကိစၥသည္ ေျပျငိမ္းခဲ့ပါသည္။ သိုု႔ရာတြင္ ဤသိုု႔ ျပည္သူက သံဃာကိုု အၾကပ္ကိုုင္ကာ အႏိုုင္ရေသာ ကိစၥမ်ိဳးသည္ အလိုုအေလ်ာက္လာေသာ လူမႈ ျဖစ္စဥ္ (Spontaneous Order) တြင္သာ ျဖစ္ႏိုုင္ပါသည္။ တမင္ ပံုုစံခ်ထားေသာ လူမႈျဖစ္စဥ္ (Designed Order) တြင္ မျဖစ္ႏိုုင္ပါ။ ခ်မ္းသာလြန္းေသာ ‘ႏိုုင္ငံေတာ္’ မွ သူ မ်က္ႏွာသာေပးလိုုေသာ ဘာသာေရး အဖြဲ႔ကိုု ပါးျဖဲနားျဖဲ လႉဒါန္းေနေသာ ငါတုုိ႔၏ ဗမာျပည္ လူမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ိဳးတြင္ ငါတိိုု႔၏ ဆင္းရဲသား ျပည္သူလူထုုသည္ ဓန ခြန္အားၾကီးသူတိုု႔ႏွင့္ ပလူးသည့္ မာဖီးယား သံဃာဂိုုဏ္း တစ္ဂိုုဏ္းကိုု ဘုုရားေခတ္ လြတ္လပ္သည့္ ေကာသဗၺီျပည္သားေတြလိုု အၾကပ္ကိုုင္ လုုပ္ႏိုုင္ဖိုု႔ရန္ စြမ္းအား မမွ်ပါ။


လက္ေတြ႔ ကိစၥမ်ား

            သင္းကြဲေသာ ႏွစ္ဘက္လံုုးသည္ ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ကိုု ျပျခင္း (ရြတ္ဆိုုျခင္း) အစည္းအေဝးတိုု႔ကိုု တျခားစီ ျပဳလုုပ္ပါေသာ္လည္း ၄င္း ႏွစ္ဖြဲ႔လံုုးသည္ ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ ျပျခင္းဆိုုင္ရာ လုုပ္ထံုုးလုုပ္နည္းတိုု႔ ကိုု မွန္ကန္စြာ လုုိက္နာေနသေရြ႕  ၄င္း ရဟန္း ႏွစ္ဖြဲ႔လံုုး၏ (သံဃာျဖစ္ျခင္းကိုု ထိန္းသိမ္း အတည္ျပဳသည့္) ဤ အစည္းအေဝးတိုု႔ သည္ တရားဝင္ပါသည္။ မည္သည့္ အဖြဲ႔ကမွ က်န္တစ္ဖြဲ႔၏ ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ ျပျခင္းကိုု တရားမဝင္ ဟုု ေၾကျငာခြင့္ မရွိပါ။
        
ဥပမာ အားျဖင့္ ဗမာ ေရႊက်င္ဂိုုဏ္းမွ သံဃာမ်ားသည္ ဗမာ သုုဓမၼာ ဂိုုဏ္းမွ သံဃာမ်ား၏ ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ ျပျခင္းကိုု တရားမဝင္ဟုု ေၾကျငာခြင့္ မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုုေသာ္ ၄င္း ႏွစ္ဖြဲ႔လံုုးသည္ ဝိနည္းဆိုုင္ရာ ဝိဝါဒ ကြဲျပားသည္ ျဖစ္ပေစ သံဃာ့ ဘံုုကိစၥျဖစ္သည့္ “စင္ၾကယ္ အျပစ္ကင္းေသာ အသက္ေမြးမႈကိုု ျပဳပါမည္” ဟူသည့္ သံဃခံဝန္ခ်က္ သေဘာတြင္ ေယ်ဘုုယ် တူညီသည့္ အတြက္ ဤ ခံဝန္ခ်က္ကိုု အမွတ္ျပဳေသာ ဥပုုသ္ အစည္းအေဝးတုုိ႔သည္ ဂိုုဏ္းခြဲ ျပဳလုုပ္သည္ ျဖစ္ပေစ တရားဝင္ပါသည္။

သိုု႔ရာတြင္ စဥ္းစားစရာ ရွိသည္မွာ ပါတိေမာက္ အတူ ရြတ္ဆိုုရာတြင္ ပါရာဇိက က်ျပီးေသာ ရဟန္းတိုု႔၏ အေရအတြက္က မ်ားေနခဲ့ေသာ္ အသိုု႔ လုုပ္ရပါ မည္နည္း၊ ဤ ပါရာဇိကက် ရဟန္းတိုု႔ျဖင့္ ပါတိေမာက္ ျပျခင္းသည္ တရားဝင္ ပါေသး သေလာ။ ဤ ကိစၥကိုု ပိဋကေတာ္တြင္ ရွင္းျပထားသည္ကိုု မေတြ႔ပါ။

ကြ်န္ေတာ့္ အျမင္မွာ ပါတိေမာက္ ျပျခင္းတြင္ သံဃာ အစစ္အမွန္ ဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲဆိုုေသာ အေရအတြက္သည္ အဓိက မက်၊ သံဃာ၏ ေကာင္းမြန္စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈကိုု အမွတ္ျပဳျခင္းသည္သာ အဓိကလိုရင္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ ပါရာဇိက မက်ေသာ ရဟန္းတစ္ပါး ရွိရုုံႏွင့္ ဤ အစည္းအေဝးတိုု႔သည္ သံဃာ့ အစည္းအေဝး အျဖစ္ တရားဝင္ႏိုုင္ ပါသည္။ ျဖစ္ႏိုုင္သည့္ အခင္းတိုု႔မွာ ပါရာဇိက က်ျပီး ရဟန္းတစ္ဦးသည္ အျပင္ အျမင္အရ ရဟန္းေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ျဖင့္ ယင္းအစည္းအေဝးတြင္ ရွိျပီး ပါရာဇိက မက်ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းအမည္ခံ ရဟန္းေခါင္းေဆာင္၏ ေနာက္လိုုက္ အျဖစ္ျဖင့္ပင္ ဤ အစည္းအေဝးတြင္ ရွိေနႏိုုင္ပါေသာ္လည္း အသက္ေမြးမႈ စင္ၾကယ္သျဖင့္ အလႉခံထိုုက္ေသာ “သံဃာ” သေဘာကိုု အမွတ္ျပဳ ထိန္းသိမ္းရန္ ရဟန္းကိစၥသည္သာ ပဓာန ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤ အစည္းအေဝးသည္ ေနာက္လိုုက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရေသာ သံဃာအစစ္၏ သံဃ အေၾကာင္းကိစၥအားျဖင့္ တရားဝင္ပါသည္။

ဆိုုပါစိုု႔။ ဗမာျပည္တြင္ လက္ေတြ႔ ျဖစ္လာႏိုုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုုကိုု သံုုးသပ္ပါမည္။ မင္းဆိုုးမင္းမိုုက္၏ အကူအညီ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံကုုိ ရေသာ ယေန႔ သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔သည္ အင္အား ၾကီးထြားသည္ထက္ ၾကီးထြားလာျပီး ေနာင္ ဗမာျပည္တြင္ ရွိရွိသမွ် ရဟန္းသံဃာ အားလံုုး သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား ျဖစ္ကုုန္သည္ ဆိုုၾကပါစိုု႔။ ထုုိရဟန္းတိုု႔သည္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသာနာေရးသာ ရဟန္းတိုု႔၏ ပဓာန အေရး စသျဖင့္ဆိုုကာ အတိုုင္းထက္ အလြန္ ေဖာက္ျပန္ လုုပ္ခ်င္ရာ လုုပ္သျဖင့္ ၄င္း သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔ဝင္ ရဟန္းအားလံုုး ပါရာဇိက က်ေနျပီးျပီ ဆိုုပါစိုု႔။ အမ်ိဳးေကာင္းသား တစ္ေယာက္သည္ တရားေတာ္ကိုု ၾကည္ညိဳေစာင့္ေရွာက္လိုုေသာ္ တစ္တိုုင္းျပည္လံုုး သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔ ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ ၄င္း တစ္ဖြဲ႔တည္းသာ ရွိေတာ့ေသာ သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔သိုု႔သာ ဝင္ပူးေပါင္း၍ ရဟန္းျပဳရပါမည္။ ဤ ကိစၥမ်ိဳးတြင္   ၄င္း အမ်ိဳးေကာင္းသားကိုု ရဟန္းျပဳေပးေသာ ပုုဂၢိဳလ္တိုု႔သည္ ပါရာဇိကက်ျပီးသူ (လူပုုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ကိုု ေရႊ႕ေလ်ာေနျပီးသူ) ျဖစ္ေနသည့္တိုုင္ေအာင္ (ပရမတၱ သေဘာတြင္) ၄င္းအမ်ိဳးေကာင္းသား၏ တရားေတာ္ကိုု ၾကည္ညိဳေစာင့္ေရွာက္လုုိမႈ သာ လုုိရင္း  ျဖစ္သျဖင့္ လူက ရဟန္းျပဳေပးေသာ္လည္း ထိုုရဟန္းသည္ ရဟန္းစင္စစ္ အျဖစ္ကိုု ရယူႏိုုင္ ပါသည္။

ထိုုသိုု႔ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ရဟန္းအစစ္ ဆိုုလိုု႔ တစ္ပါးတည္း ရွိေပမယ့္ သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔၏ ပါတိေမာက္ျပ စည္းေဝး ဥပုုသ္ျပဳျခင္းသည္ ဤ တစ္ပါးတည္း ရွိေသာ ရဟန္း၏ အက်ဳိးဌာ တရားဝင္ပါသည္။ ကုုန္ကုုန္ စဥ္းစားမည္ဆိုုလွ်င္ ဤ တစ္ပါးတည္းသာ က်န္ေတာ့ေသာ ရဟန္းသည္ပင္ မရွိေတာ့လွ်င္လည္း ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ ျပျခင္းသည္ “ေလာကသစၥာ” သေဘာအားျဖင့္ တရားဝင္ပါသည္ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ ၄င္း ပါရာဇိက က်ျပီး လူပုုဂၢိဳလ္တိုု႔ႏွင့္ ပါတိေမာက္ျပျခင္းကိုု လုုပ္ေနသည့္တိုုင္ စင္ၾကယ္ အျပစ္ကင္းေသာ အသက္ေမြးမႈ ႏွင့္ ေနပါမည္ဟူေသာ ခံဝန္ခ်က္တြင္ ၄င္း ပါတိေမာက္ ျပေနေသာ “လူ” တိုု႔သည္ သူတိုု႔ လိမ္ညာဝန္ခံေနသည္ကိုု သိေနသည့္တိုုင္ေအာင္ “စင္ၾကယ္ အျပစ္ကင္းေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိသည့္ အတြက္ လႉဒါန္းပူေဇာ္မႈကိုု ခံယူထိုုက္သည္” ဆိုုသည့္ ပရမတၱ သံဃာ၏ ဂုုဏ္ေတာ္ကိုု “အသိအမွတ္ ျပဳျခင္း” ၊ “ အမွတ္ရျခင္း” ၊ ‘နိဳးေဆာ္ျခင္း’ သေဘာသည္ မြန္ျမတ္ဝင္းပစြာ တည္ရွိပါသည္။ ထိုုေၾကာင့္ ယင္း ပါတိေမာက္ ျပျခင္းဆိုုင္ရာ အစည္းအေဝးတိုု႔တြင္ အားလံုုးသည္ လူလိမ္ လူယုုတ္မာ ေဖာက္ျပန္သူမ်ား ျဖစ္ေနသည့္တိုုင္ ၄င္း ပရမတၱ ဂုုဏ္ေတာ္၏ ေက်းဇူးသတၱိ - သစၥာ ကိုု ႏိုုးၾကားေစျခင္း သေဘာ၏ သတၱိအားျဖင့္ ယင္းသိုု႔ေသာ အစည္းအေဝး ေပမည့္လည္း ျမတ္ေသာ ရဟန္းဥပုုသ္ အျဖစ္ျဖင့္ ေခၚထိုုက္ေလာက္ မည္ဟုု ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဝန္ခံထားရမည္မွာ ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိသည့္ ဆိုုးဝါးပ်က္ျပားလွေသာ အေျခအေနတိုု႔တြင္ ရဟန္းေကာင္း တစ္ပါး အေနျဖင့္ ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုုင္ခြင့္ ရွိမရွိ ဟူေသာ ရူေဒါင့္မွ ေျပာေနသည့္ သေဘာမွာ ရိုုးရိုုးရွင္းရွင္း စဥ္းစား ဆံုုးျဖတ္ႏိုုင္ရန္ ရည္ရြယ္ေသာ က်မ္းဂန္ပါ စည္းမ်ဥ္းတိုု႔ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း က်ခ်င္မွ က်ပါလိမ့္မည္။ အမ်ားအတြက္ ရိုုးရုုိးရွင္းရွင္း ဆံုုးျဖတ္ႏိုုင္ရန္ သတ္မွတ္ထားရေသာ စည္းမ်ဥ္းတိုု႔သည္လည္း ဗုုဒၶသာသနာ တည္တ့ံေရးအတြက္ အင္မတန္ အေရးၾကီးပါသည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ ယွဥ္ထိုုးစူးစမ္း ဖိုု႔ရန္ အေရးၾကီးလာသည္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္သည့္ “တရားဓမၼႏွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာ က်င့္ၾကံသည့္ သံဃာ အဖြဲ႔အစည္း ဘက္သိုု႔ ၄င္းသံဃာအဖြဲ႔သည္ တရားဓမၼ ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာ က်င့္ၾကံသည္ကိုု မိမိက သိထားပါလ်က္ (သိုု႔မဟုုတ္) သံသယ ရွိပါလ်က္ ႏွင့္  ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ္ ထိုု ပုုဂၢိဳလ္သည္ ကပ္ကမာၻ တစ္ခုုလံုုး ငရဲတြင္ က်က္ရသည္” ဟူေသာ ဗုုဒၶ၏ မဟာဝဂ္ပါ ေဟာဆိုုခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ “ပါရာဇိက က်ျပီးသူ ႏွင့္ ဥပုုသ္ျပဳေပမယ့္လည္း ရဟန္းဥပုုသ္ အေနျဖင့္ တရားဝင္သည္ ဆိုုတာကေတာ့ ဟုုတ္ႏိုုင္ပါသည္ ၊ ဒါေပမယ့္ ပါရာဇိက က်ျပီး ရဟန္းလုုပ္သူေတြနဲ႔ အတူ ဥပုုသ္ျပဳတာဟာ တရားႏွင့္ အညီ မက်င့္ၾကံတဲ့ အဖြဲ႔နဲ႔ သြားျပီး ပူးေပါင္းတာမ်ိဳး မဟုုတ္ဘူးလား” ဆိုုတာသည္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ သံုုးသပ္ၾကည့္သင့္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။

မူရင္း ပါဠိေတာ္စာသား အရ ေသခ်ာသည္မွာ ရဟန္းေကာင္း တစ္ပါးသည္ မိမိႏွင့္ အတူ ဥပုုသ္ျပဳေသာ ပုုဂၢိဳလ္တိုု႔ တရားႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံျခင္း မရွိ ဆိုုတာကိုု မသိထားပါလွ်င္ ဤသိုု႔ အတူတကြ ဥပုုသ္ ျပဳျခင္းသည္ အျပစ္ မရွိႏိုုင္ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ၄င္း ႏွင့္ အတူ ဥပုုသ္ျပဳေသာ ရဟန္းအခ်ိဳ႕ ၏ ပါရာဇိက က်ေနျခင္းကိုု မိမိမွ “သီးသန္႔” ပုုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း သေဘာ အေနျဖင့္ဘဲ သိမွတ္ နားလည္မိျပီး၊ ၄င္း သင္းကြဲရဟန္းတိုု႔၏ ရဟန္း “တစ္ဖြဲ႔လံုုး” သေဘာ အေနျဖင့္ ပဓာန ရည္ရြယ္လုုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီျခင္း မရိွသည္ကိုု ရဟန္းေကာင္းသည္ မသိေသးလွ်င္ အျပစ္မွ လြတ္ႏိုုင္ပါသည္။

လက္ေတြ႔ ဥပမာအားျဖင့္ ရဟန္းေကာင္း တစ္ပါးသည္ ၉၆၉  အဖြဲ႔တြင္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မသိဘဲ ပါဝင္ေနႏိုုင္ပါသည္။ သူသည္ ဓမၼဝိနယတိုု႔ကိုု ေနာင္ခါမွာ ေသခ်ာေလ့လာသျဖင့္ ဝီရသူသည္ ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ မက်င့္ၾကံ ၊ ပါရာဇိက က်ျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မ်ားစြာေသာ ဝီရသူ ေနာက္လိုုက္ရဟန္းတိုု႔သည္ ပါရာဇိက က်ျပီး ျဖစ္ေၾကာင္းကိုု သီးသန္႔ ပုုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးခ်င္း သေဘာ အေနျဖင့္ ေသခ်ာ သိျမင္လာႏိုုင္ ပါသည္။ သိုု႔ေသာ္ သူသည္ ၉၆၉  အဖြဲ႔၏ ပဓာန ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုု ရိုုးရုုိးသာ ဟုု ဆက္ေအာက္ေမ့ေသာေၾကာင့္ ၉၆၉  အဖြဲ႔တြင္ ဆက္လက္ ပါဝင္ေနႏိုုင္သည္။ ထိုုသိုု႔ ၉၆၉  အဖြဲ႔၏ ပဓာန ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုု အမွန္တကယ္ နားမလည္သျဖင့္ ၉၆၉  အဖြဲ႔ႏွင့္ အတူ ဆက္လက္ ေနမိေသာ ရဟန္းသည္ သံဃာသင္းခြဲကံ မသင့္ပါ။

အေတြး ဥပမာ တစ္ခုုကိုု ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ လုုပ္ၾကပါအံုုးစိုု႔။  ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ေသာ ဥပမာဆိုုးတြင္ ဗမာျပည္မွာ ရဟန္းအစစ္အျဖစ္ ေနာက္ဆံုုး တစ္ပါးတည္းသာ က်န္ရစ္ေတာ့ေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသား ရဟန္းသည္ မိမိႏွင့္ အတူ ဥပုုသ္ျပဳေနေသာ သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔ဝင္အားလံုုး ပါရာဇိက က်ျပီး ျဖစ္ေနသည္ ကိုု သူ သိလာခဲ့သည္ ဆိုုပါစိုု႔။ သည္လိုု အေျခအေနမ်ိဳးမွာ သူ ဘယ္လိုု ေရြးခ်ယ္မလဲ ဆိုုတဲ့ ကိစၥဟာ ခန္႔မွန္းဖိုု႔ ခက္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ၾကိဳးစားမွန္းဆၾကည့္ၾက ပါစိုု႔။

ဗုုဒၶ အလိုုေတာ္က် အားျဖင့္ ထိုု တစ္ပါးတည္းေသာ ရဟန္းသည္ ၄င္း ေဖာက္ျပန္ေနေသာ ရဟန္း အဖြဲ႔မွ ေဝးရာသိုု႔ ဖဲၾကဥ္ရပါမည္။ ဒါေပမယ့္ ဤကိစၥမ်ိဳးတြင္လည္း မ်ားစြာ ျဖစ္ႏိုုင္သည္မွာ သူသည္ အမ်ားစုု လူယုုတ္မာေတြ လႊမ္းမိုုးေသာ ရဟန္းအဖြဲ႔မွာပဲ အနည္းဆံုုး ခဏတျဖဳတ္ေလာက္ေတာ့ ဆက္လက္ ေနပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ သူတစ္ပါးတည္း ရဟန္း အစစ္ အျဖစ္ ထူေထာင္ ခြဲထြက္ဖိုု႔ရာ အဲသလိုု အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ အင္မတန္မွပင္ ခဲယဥ္းတတ္ပါသည္။

ဒါေပမယ့္ အဲသလိုု ခြဲထြက္ဖိုု႔ရန္ ခဲယဥ္းေသာေၾကာင့္ ခဏတျဖဳတ္ ဆက္လက္ျပီး လူယုုတ္မာ ရဟန္းအဖြဲ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းေနရေသာ ရဟန္း၏ ကိစၥသည္ “ပရမတၱ သံဃာ” ၏ ဂုုဏ္ေက်းဇူးကိုု ရည္မွန္း၍ မိမိ၏ ရဟန္းအျဖစ္ကိုု ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းလိုုေသာ “သဒၶါတရား” ကိုု မေမ့မေလ်ာ့ အေသအခ်ာ ႏွလံုုးသြင္းႏိုုင္ မွသာ အျပစ္လြတ္ႏိုုင္ ပါသည္။ “သည္ ကိုုယ္ေတာ္ေတြ နဲ႔ ေပါင္းျပီး ငါတစ္သက္လံုုး ဆြမ္း ဝဝ စားရလည္း ေအးတာပဲ” ဟူေသာ ဆင္ေျခ ရည္ရြယ္ခ်က္ အဓိက ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ မဟာဝဂ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ အျပစ္ႏွင့္ မလြတ္ႏိုုင္ပါ။

ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ထပ္ေဝဖန္ ႏိုုင္သည့္ အခ်က္မွာ မိမိ၏ ရဟန္းအျဖစ္ကိုု ဆက္လက္ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းလိုုေသာ သဒၶါတရား သာလွ်င္ အဓိက ရွိသျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ေသာ ရဟန္းအဖြဲ႔တြင္ ခဏတျဖဳတ္ ဆက္ေနရေသာ ရဟန္းသည္ ေရရွည္တြင္ ရဟန္းမဟုုတ္သူတိုု႔ ႏွင့္ အတူ ဥပုုသ္ျပဳရျခင္း (ဝါ) ရဟန္းမဟုုတ္သူေတြကိုု ရဟန္းျဖစ္သူ မိမိက ရွိခိုုးေနရျခင္းကိုု ၄င္း၏ ပကတိ ဟီရိ ၾသတၱပအေလ်ာက္သာ အလြန္အမင္း ရွက္မိမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုု႔ေၾကာင့္ ၄င္းသည္ အခြင့္အခါ ၾကံဳၾကိဳက္သည္ႏွင့္ ထိုုေဖာက္ျပန္ေသာ အဖြဲ႔တိုု႔မွ ေဝးရာသိုု႔ ထြက္ခြာဖိုု႔သာ မ်ားပါသည္။

ျဖစ္ဖိုု႔ ခဲယဥ္းေသာ္လည္း တံုု႔ျပန္ႏိုုင္ေသာ ေနာက္ နည္းလမ္း တစ္ခုုမွာ ထိုုရဟန္းေကာင္းသည္ ရွင္ေမာဂၢလန္ ကိုုယ္ေတာ္ၾကီးလိုု ဆိုုးသြမ္းသူတိုု႔ကိုု တိုုက္ခိုုက္ႏွိမ္နင္းလိုုေသာ ဝသီရွိလွ်င္ မိမိ ရဟန္းအဖြဲ႔၏ မစင္ၾကယ္ေၾကာင္းကိုု လူထုုအား သိၾကားေစျပီး ရဟန္းဆိုုး ႏွင့္ မင္းဆိုုးတိုု႔က တစ္ပါးတည္း လံုုးတီးဆန္႔က်င္ေနေသာ သူ႔ကိုု အႏၲရယ္ ျပဳလာမည့္ ေဘးဥပဒ္တိုု႔ကိုု ခါးစည္းခံလွ်င္လည္း ခံပါမည္။

ဤသိုု႔ ေရွာင္ထြက္သြားျခင္း ၊ စိန္ေခၚျခင္း စသျဖင့္ မည္သိုု႔ေသာ နည္းလမ္းတိုု႔ျဖင့္ တံုု႔ျပန္ေစကာမူ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔အား ေသခ်ာသည္မွာ အမွန္တကယ္ ရဟန္းဘဝကိုု ယံုုၾကည္ျမတ္ႏိုုးျပီး ရဟန္းျပဳေသာသူသည္ ေဖာက္ျပန္ေသာအဖြဲ႔၏ ပကတိ ရည္ရြယ္ရင္း ("တစ္ဖြဲ႔လံုုး" ဟူေသာ သေဘာအားျဖင့္) ေဖာက္ျပန္မႈကိုု အေသအခ်ာ သိရွိျပီး ျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ၄င္း ေဖာက္ျပန္ေသာ သံဃာ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ အနည္းဆံုုးအားျဖင့္ ေရရွည္တြင္ ဆက္လက္ျပီး “ေပါင္းစား” လိမ့္မည္ မဟုုတ္ပါ။

ဤသိုု႔ ရဟန္းေကာင္းတုုိ႔ ေဝးရာသိုု႔ ဖဲခြာသြားျဖင္း သေဘာ ႏွင့္ စပ္ျပီး ပါဠိေတာ္ သုုတၱန္တိုု႔တြင္ သက္ေသခံႏိုုင္သည္မွာ ေနာင္ခါတြင္ ငါတိုု႔ ဘုုရား သာသနာ၌ ဝိပႆနာ အရာတြင္ အျမန္ဆံုုး ထိုုးထြင္းသိျမင္မႈ ဧတဒဂၤရ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာမည့္ ဗာဟီယ ဒါရုုစီယ ေလာင္းလ်ာ ရဟန္းႏွင့္ တျခား ရဟန္းငါးပါးသည္ ကႆပ ျမတ္စြာဘုုရား သာသနာတြင္ သံဃာအဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုုလံုုး ေဖာက္ျပန္ေနရကား လူသူေဝးရာ ေတာင္ထိပ္တစ္ခုုေပၚသိုု႔ သူတိုု႔ဘာသာ ခြဲထြက္ က်င့္ၾကံခဲ့ပံုုမ်ိဳး ပါတည္း။

လိုုရင္း ေကာက္ခ်က္ကိုု ျပန္ေျပာမည္ ဆိုုေသာ္ ရဟန္းေကာင္း အစစ္အမွန္ ဟူသည္ အေျခအေန မတတ္သာ၍ ခဏတျဖဳတ္ေတာ့ ရဟန္းဆိုုးအဖြဲ႔ထဲတြင္ ဆက္ေနရေကာင္း ေနရပါလိမ့္မည္။ သိုု႔ရာတြင္ ေရရွည္တြင္ သူ႔အား သင့္ကူးလာမည့္ အကုုသိုုလ္ေဘးကိုု စိုုးရြံ႔ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိ၏ တရားကိုု ခ်စ္ျမတ္ႏိုုးေသာ သဒၶါတရားအားျဖင့္ အရွက္ရသည္ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေစ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ရဟန္းဆိုုးအဖြဲ႔မွ ခြဲထြက္ရန္ ၾကိဳးစားလိမ့္မည္ ၊ ၾကိဳးလည္း ၾကိဳးစားရမည္ ျဖစ္ပါ သတည္း။

သံဃေဘဒကိုု အဆုုံးသတ္ျခင္း

ပါဠိေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုုရား လက္ထက္ေတာ္က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ သံဃာသင္းကြဲမႈတိုု႔ကိုု ေျဖရွင္းခဲ့ေသာ အေတြ႔အၾကံဳတိုု႔ကိုု အေျခခံ၍ သံဃေဘဒ (သင္းကြဲမႈ) ကိုု မည္သိုု႔ အဆံုုးသတ္ရပါမည့္ အေၾကာင္း ပံုုစံ ႏွစ္မ်ိဳးကိုု ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါသည္။

ပထမတစ္မ်ိဳးမွာ သံဃာကြဲျပားရျခင္း အေၾကာင္းကိုု ႏွစ္ဘက္ ေစာဒနာ၍ မည္သည့္ဘက္ သည္ ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံပါသည္ဟုု အတည္ျပဳ ဆံုုးျဖတ္ျပီး မွားယြင္းခဲ့သည့္ ဘက္ကိုု ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံသည္ဟုု သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္ ခံရေသာ အဖြဲ႔မွ ျပန္လက္ခံျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသိုု႔ အဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔ ျပန္ေပါင္းရာတြင္ ေျဖရွင္းဆံုုးျဖတ္ထားေသာ အေၾကာင္းရင္း ကိစၥကိုု ႏွစ္ဖက္လံုုးမွ သံဃာအားလံုုး စံုုညီ တက္ေရာက္ ရြတ္ဆိုုရမည္ ျဖစ္ျပီး ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ ညီေသာ ဆံုုးျဖတ္ခ်က္ကိုု အတည္ျပဳျပီးလွ်င္ သံဃဥပုုသ္ကိုု တစ္ဂိုုဏ္းတည္းအျဖစ္ အတူျပဳရ ပါသည္။

ဤ ဓမၼဝိနယကိုု ျပန္လည္စံုုညီ အတည္ျပဳေသာ အစည္းအေဝးသိုု႔ ဂိုုဏ္းကြဲခဲ့ေသာ သံဃာတိုု႔ တစ္ပါးမက်န္ တက္ေရာက္ရ ပါမည္။ နာမက်န္းေသာ ရဟန္းသည္ပင္ မိမိ၏ သေဘာတူညီခ်က္ကိုု လူစားလႊတ္၍ ေျပာဆိုုခြင့္ မရွိပါ (ခုု ေခတ္မွာဆိုု email ပိုု႔ျပီး ၊ Skype နဲ႔ webcam ခ်ိတ္ျပီး အစည္းအေဝးမွာ ပါလိုု႔ မရပါ) ။

ဒါဆုုိ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ေနာက္ထပ္ အေတြးစမ္းသပ္မႈ တစ္ခုု လုုပ္ၾကည့္ ၾကပါအံုုးစိုု႔။ တစ္ကမာၻလံုုး ႏိုုင္ငံတိုုင္းမွာ သံဃာအမ်ားစုုသည္ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ - သာသနာ့ပါလ အဖြဲ႔ ေတြ ျဖစ္ကုုန္ျပီး ဓမၼ ဝိနယကိုု ေကာင္းစြာအမွန္ က်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းေကာင္း အဖြဲ႔ တစ္ဖြဲ႔သည္ အေၾကာင္း သမၺတိ အေထာက္အပံ့ေကာင္းတိုု႔ကိုု ရသျဖင့္ ယင္း  အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ မိစၧာဝါဒ ကြဲျပားမႈကိုု ႏွိမ္နင္းႏိုုင္ခဲ့ကာ ႏိုုင္ငံစံုုက ပါလအဖြဲ႔ ရဟန္းဆိုုးတိုု႔သည္ သံဃာေကာင္းအျဖစ္ ျပန္လည္ အလင္းဝင္ေရာက္လိုု ပါလွ်င္ ဘယ္လုုိလုုပ္ရပါ မလဲ။ ဟုုတ္ကဲ့၊ ဒါမ်ိဳး ထုုလိုုက္ထည္လိုုက္ အလင္းဝင္ရမည့္ ကိစၥ ရွိခဲ့ေသာ္ မူရင္း ပါဠိေတာ္အရ တတ္ႏိုုင္လွ်င္ ဓမၼဝိနယ အဖြဲ႔ ရွိရာသိုု႔ ကြဲျပားခဲ့ေသာ သံဃာတိုု႔သည္ လူကိုုယ္တိုုင္ လာေရာက္ အားလံုုး စည္းေဝးသင့္ပါသည္ ။ မူရင္း ပါဠိေတာ္က  ဂိလာနပင္လွ်င္ လူကိုုယ္တိုုင္ အစည္းအေဝး လာရမည္ ဟုု ဆိုုထားရာ Skype နဲ႔ တက္လိုု႔ မရတာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။

ဒါမ်ိဳး အားလံုုးစံုုညီ အစည္းအေဝး လုုပ္ဖိုု႔ရာ ေငြေၾကး သဟံဇာတ မျပည့္စံုု၍ ခက္ခဲသည္လည္း ရွိပါမည္။ သိုု႔ေသာ္ အခက္အခဲ မည္မွ်ပင္ ၾကီးမားသည္ ျဖစ္ပေစ  ဆိုုးခဲ့ေသာ ရဟန္းတိုု႔သည္ မိမိတိုု႔ ညစ္ညမ္းပ်က္ျပားခဲ့ေၾကာင္း ဝန္ခံမႈကိုု ျပဳရန္ ဓမၼဝိနယကိုု ျပန္လည္ တည့္မတ္သည့္ အစည္းအေဝးသိုု႔ ၾကိဳးစားျပီး လာရပါမည္။ ေနာက္ဆံုုး ဘယ္လိုုမွ လာေရာက္ရန္ မျဖစ္ႏိုုင္ဘူး ဆိုုလွ်င္ သီလသမာပညာ ရွိ၍ မိမိတိုု႔၏ ပါလအဖြဲ႔မွ မဟုုတ္သည့္ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ ရဟန္းတစ္ပါး (သိုု႔) ရဟန္းကိုု မရႏိုုင္သည္ ရွိေသာ္ လူပုုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကိုု ပင္တိုုင္ထား၍  ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းအဖြဲ႔ ကိုုယ္စား ၄င္း ရဟန္း (သိုု႔) ပုုဂၢိဳလ္ကုုိ ပင္တိုုင္ျပဳ၍ ကြဲျပားမႈဆိုုင္ရာ အေၾကာင္းရင္း၏ ဆံုုးျဖတ္ခ်က္ကိုု အတူ ရြတ္ဆိုုျပီးလွ်င္ ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ကိုု မိမိတိုု႔ ေဒသတြင္းမွာပဲ ျပဳမည္ဆိုုပါလွ်င္လည္း လက္ခံႏိုုင္ေလာက္ေသာ ေျဖရွင္းခ်က္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ဤသိုု႔ ကြဲျပားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကိုု ေျဖရွင္းဆံုုးျဖတ္ အတည္ျပဳကာ သံဃေဘဒကိုု ေျဖရွင္းႏိုုင္ျခင္းသည္ ႏွစ္ဘက္လံုုးမွ သံဃာတိုု႔တြင္ ေကာင္းမြန္စစ္မွန္ေသာ သဒၶါတရား ( တရားႏွင့္ အညီ အမွန္ တကယ္ က်င့္ၾကံလိုုျခင္း၊ မိမိအား တစ္ပါးသူက တရားႏွင့္ မညီေၾကာင္း သိနားလည္ ေစခဲ့ပါလွ်င္ မိမိ၏ အမွားကိုု အမွန္တကယ္ ျပဳျပင္လိုုေသာ ဆႏၵရွိျခင္း) တိုု႔ ရွိမွသာ ျဖစ္ထြန္းႏိုုင္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သံဃာကြဲခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းသည္ ႏွစ္ဖက္လံုုးမွ သံဃာတိုု႔က ဓမၼဝိနယကိုု စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္း ႏွင့္ ရိုုးရိုုးသားသား နားလည္ျပန္ဆိုုခဲ့ရာမွ ဝိဝါဒ ကြဲျပားသြားရေသာ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္မွသာ ေဖာ္ျပသလိုု အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးျပီး ဓမၼဝိနယဆိုုင္ရာ နားလည္မႈ သေဘာတူညီခ်က္ကိုု ရယူတည့္မတ္ကာ ျပန္လည္ပူးေပါင္းသည့္ ကိစၥမ်ိဳးသည္ ျဖစ္ႏိုုင္ပါသည္။

ဒုုတိယ ပံုုစံကိုု ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ သြားပါမည္။ သံဃာကြဲရျခင္းသည္ ျပခဲ့ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ရဟန္းတိုု႔သည္ မရိုုးမသား ေဖာက္ျပန္လိုုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သင္းကြဲအဖြဲ႔ တစ္ဖြဲ႔ကိုု ထူေထာင္ျခင္း (သိုု႔မဟုုတ္) ပူးေပါင္းပါဝင္ေနျခင္း ဆိုုေသာ အခင္းမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုုင္ပါသည္။ ဤသိုု႔ ရဟန္းတခ်ိဳ႔၏ ေဖာက္ျပန္လိုုေသာ စိတ္ရင္းေစတနာ သာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္း အေျခခံ ျဖစ္ျပီး သင္းကြဲခဲ့ေသာ္ ျပခဲ့ျပီးေသာ ပံုုစံကဲ့သိုု႔ အျပီးတိုုင္ ျပန္လည္ညီညြတ္ျခင္းမ်ိဳးဟာ မရွိႏိုုင္ပါ။ ဒါမ်ိဳး ကိစၥမ်ိဳးတြင္ ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းတိုု႔သည္ ေဖာက္ျပန္လိုုေသာ ဆႏၵ အေၾကာင္းရင္းခံအားျဖင့္ သင္းခြဲထြက္ေသာ (သိုု႔မဟုုတ္) သင္းခြဲထူေထာင္ေသာ (သိုု႔မဟုုတ္) သင္းခြဲပါဝင္ေသာ ရဟန္းတိုု႔ကိုု သံဃာအဖြဲ႔အစည္းမွ ထုုတ္ပယ္ရပါမည္။

ဘုုရားသာသနာတြင္ ဓမၼဝိနယ သာလွ်င္ ဆရာျဖစ္သျဖင့္ ဤသိုု႔ ဓမၼဝိနယ အေလ်ာက္ ကိုုးကား ထုုတ္ပယ္ပိုုင္ခြင့္သည္ အေသအခ်ာ ရွိပါသည္။ ဤသိုု႔ ထုုတ္ပယ္ျခင္းသည္ ႏူတ္ျဖင့္မတၱ လူသိရွင္ၾကား ထုုတ္ပယ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကိုု ျပန္ၾကားရုုံႏွင့္ အလိုုအေလ်ာက္ ျပီးေျမာက္ လံုုေလာက္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ အဲသလိုု မတတ္သာသျဖင့္ ထုုတ္ပယ္ရေသာ ကိစၥတြင္ ရဟန္းေကာင္းတိုု႔ အေနျဖင့္ တစ္ဖက္ အက်င့္ပ်က္ရဟန္းေတြ အေပၚမွာ မင္းအာဏာသံုုးခြင့္ ၊ သကၤန္းဆြဲခြ်တ္ခြင့္ ၊ ဒုုကၡေပးတဲ့ ရဟန္းေတြဆိုုျပီး ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ရန္ အာဏာပိုုင္ေတြကိုု တိုုက္တြန္းခြင့္ လံုုးဝ မရွိပါ။

ျပခဲ့ေသာ ဒုုတိယ ပံုုစံတြင္ ေဖာက္ျပန္လိုုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေစတနာျဖင့္ သင္းကြဲထူေထာင္ (သိုု႔) သင္းကြဲအဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ေသာ ရဟန္းတိုု႔သည္သာ ရဟန္းအျဖစ္မွ ထုုတ္ပယ္ခံရျပီး ဓမၼစက္ မတၱသက္သက္ျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္မွ တိုုက္ရုုိက္ ဆံုုးရူံးပါသည္။ သိုု႔ရာတြင္ မသိ နားမလည္သျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ေသာ ရဟန္းအဖြဲ႔တိုု႔ႏွင့္ သြားပူးေပါင္းမိေသာ ရဟန္းတိုု႔ကိုုမူ ရဟန္းအျဖစ္မွ ထုုတ္ပယ္ပိုုင္ခြင့္ မရွိပါ။

ထိုုအစား ဓမၼဝိနယ ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေသာ ရဟန္းတိုု႔သည္ ဤကဲ့သိုု႔ မသိနားမလည္ဘဲ အဖြဲ႔ဆိုုးထဲသိုု႔ ပါဝင္ေနမိေသာ ရဟန္းတုုိ႔ကိုု ဓမၼဝိနယ အမွန္ကိုု သြန္သင္ ညႊန္ျပျပီး “မူလ သံဃာ” အဖြဲ႔သိုု႔ ျပန္လည္ပါဝင္လာရန္ စည္းရုုံးသိမ္းသြင္းရ ပါမည္။


ယခင္ မသိနားမလည္ သျဖင့္ ရဟန္းဆိုုး အဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ေနမိေသာ္လည္း ရဟန္းေကာင္းတုုိ႔၏ အလင္းျပမႈေၾကာင့္ ဓမၼဝိနယ အမွန္ကိုု ျမင္သိလာသျဖင့္ လူဆိုုးအဖြဲ႔မွ ထြက္ခြာ ရဟန္းေကာင္းအဖြဲ႔ကိုု လာေရာက္ပူးေပါင္းေသာ (မသိနားမလည္ ခဲ့မိသည့္) ရဟန္းတိုု႔သည္ ထုလႅစၥယ အာပတ္ကိုု က်ဳးလြန္ခဲ့မိေၾကာင္း ၄င္းတိုု႔သည္ ဝန္ခံကုုစားၾကရျပီး ဤ အလင္းဝင္လာေသာ ရဟန္းတိုု႔သည္ သံဃာေတာ္ျမတ္တိုု႔ အျဖစ္ျဖင့္ သာသနာတြင္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ကာ စင္ၾကယ္စြာ အသက္ေမြးႏိုုင္ကုုန္ၾက ပါသတည္း။

No comments:

Post a Comment